מומחים: כך תחטאו את הבית ותרחיקו מכם את הקורונה

השילוב של מגיפת הקורונה וערב פסח מאלץ אותנו לערוך חיטוי וניקוי יסודי לבית. אינכם צריכים לבזבז הון על חומרי ניקוי חדשים, אלא רק לוודא שאתם משתמשים באלו שיש לכם בבית באופן נכון (נקיון וארגון, קורונה)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יום חמישי, ערב פסח ונגיף הקורונה משתולל שם בחוץ ומדביק המוני אנשים, בזה אחר זה. אין עת מתאימה מזו לערוך חיטוי וניקוי יסודי לבית, כדי למנוע את הפצתו ככל הניתן. אין זה אומר שאתם צריכים לשכור חברת ניקיון חיצונית או לבזבז הון על חומרי ניקוי שונים ומשונים. קרוב לוודאי שאלו שמונחים לכם בארון השוכן מתחת לכיור בקביעות, מספיקים בהחלט. רק וודאו שאתם משתמשים בהם ועושים זאת נכון.

ראשית, אומרים המומחים מסוכנות ה-CDC האמריקאית (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן), התמקדו ב:

1. אזורים שעמם אתם באים במגע לעתים תכופות, כמו מתגים, ידיות של דלתות וארונות, שלטים רחוקים, כיורים, שירותים, טלפונים, מקלדות, טאבלטים ושידות ליד המיטה. אם עולים בדעתכם חפצים נוספים שיכולים להיכלל ברשימה זו, אל תהססו לחטא ולנקות היטב גם אותם.

2. משטחים אופקיים, כמו דלפקים או שולחנות, בהם נגיפים יכולים לחיות בטיפות ולעבור מהמשטח לאדם הבא שנוגע בו ואז משפשף את עיניו, אוכל או מגרד את אפו.

שנית, נקו ואז חטאו ואל תשכחו להשתמש בכפפות חד פעמיות בזמן המירוק והחיטוי ולשטוף את ידיכם לאחריו.

כדי להשמיד חיידקים ביעילות, השלב ההתחלתי הוא ניקוי עם מים וסבון או חומר ניקוי. לאחר מכן, יש לחטא את המשטח כראוי באמצעות חומר ניקוי כימי - אקונומיקה או אלכוהול רפואי.

שלישית, קחו את הזמן והימנעו מניגוב חומר החיטוי מהר מדי. על תוויות המוצרים מצוין על פי רוב מהו משך הזמן שיש להמתין עד להסרתם, שיכול להיות בין שתיים לעשר דקות.

לסיכום, כמובן שהעצות האחרות של גורמי הבריאות עומדות גם הן בעינן: לשטוף ידיים, כאמור, לכסות שיעולים והתעטשויות בגב המרפק ולהישאר בבית כשאתם סובלים מתסמיני הצטננות או שפעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר