מתכונת חירום

השיחות כשלו; שביתת האחיות יצאה לדרך

האחיות והאחים בביה"ח, בקופות החולים ובלשכות הבריאות החלו לעבוד מהבוקר במתכונת חירום במחאה על המחסור בתקנים. מחלקות הקורונה והאונקולוגיה יפעלו כרגיל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בעיצומו של משבר הקורונה, ולאחר משא ומתן לילי שנכשל, האחיות והאחים בבתי החולים, בקופות החולים ובלשכות הבריאות החלו לעבוד מהבוקר (שני) במתכונת חירום במחאה על המחסור בתקנים לנוכח העומס על מערכת הבריאות. ייתכן ומשרד הבריאות יעתור לבית הדין בעבודה כדי למנוע את השביתה.

בעקבות השביתה, כל הניתוחים שאינם דחופים יידחו ומרפאות החוץ יעבדו במתכונת שבת, אך מחלקות הקורונה וחולים אונקולוגיים יפעלו כרגיל.

בקופות החולים הונחו האחיות לבצע רק מתן אינסולין, טיפולי פוריות וטיפולים בחולים אונקולוגיים, כמו גם טיפולים במכוני גסטרו. גם בדיקות הקורונה צפויות להתקיים ללא הפרעות. לא תהיה פגיעה גם במערך החקירות האפידמיולוגיות של מאומתים לקורונה.

בלשכות הבריאות ככל הנראה ידחו חיסונים לקראת נסיעות לחו"ל, דבר שהפך בימים אלו לנדיר במיוחד, וגם נטילת דם לצורכי בדיקות תתבצע במתכונת מצומצמת.

בהנחיות ששוגרו עם ההודעה על השביתה לצוותי האחים והאחיות בבתי החולים צוין כי "אין ניתוחים אחרי הצהריים אלא דחופים בוועדת חריגים. בכל מחלקות האשפוז למיניהן יעבדו במתכונת שבת". במחלקות הפגים, בחדרי הלידה, דיאליזה, אונקולוגיה ויחידות הפריון הונחו הצוותים לעבוד במתכונת מצומצמת.

האחיות מתלוננות על כך שאין תקנים מספיקים בבתי החולים כדי להתמודד עם העומס הרב, הן בשל הקורונה והן בשל העובדה שבעקבות הנגיף לא הסתיימה הכשרתם של תלמידי בתי הספר לאחיות שבחינת הגמר שלהם לא נערכה בעקבות הנגיף. בנוסף, אחיות רבות נמצאות בבידוד בעקבות חשיפה לחולים מאומתים מה שפוגע עוד יותר בכוח האדם שמדולדל גם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר