טור דעה

טיפשים נמאסתם // גואל ועקנין

היה צפוי שמחאה עממית הצומחת מהשטח תחצה מגזרים ותזעזע את המדינה, אך היה מי שהיה חשוב לו להרוס את הקונצנזוס. יש שיקראו להם אנרכיסטים, אני מעדיף 'טיפשים' (דעות)

גואל ועקנין | כיכר השבת |
המחאה בירושלים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המחאה הכלכלית שפרצה בעקבות התנהלות ממשלת ישראל במשבר הקורונה היא מהמוצדקות שהיו כאן. היא מוצדקת כי בתחילת דרכה הצליחו ראשיה ליצור סביבה קונצנזוס מצד כלל אזרחי ישראל ללא הבדלי דת, גזע ומין. לכולם היה ברור שהממשלה והעומד בראשה כשלו בניהול המשבר. כשלו בפן הבריאותי, כשלו אף יותר בפן הכלכלי, אך בנקודת השלב הנוכחי בו נמצאת המחאה היא איבדה את הלגיטימיות שלה בקרב רבים מאזרחי ישראל.

מדינת ישראל הלכה בשנה וחצי באחרונות שלוש פעמים לבחירות, ההכרעה בהם היתה כזו שהובילה לממשלת אחדות. יש שיאהבו את זה, יש כאלו שפחות אבל זו המציאות ואיתה צריך לחיות. הקריאות להדחת נתניהו חודשיים לאחר כינון הממשלה מוכיחות רק דבר אחד, יש מי שלא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. נקודה. עבורם הדמוקרטיה קיימת רק כשהיא הולכת יד ביד עם הרצונות שלהם.

בזמן משבר כלכלי בו משפחות רבות מכל גווני האוכלוסיה לא יודעות מה יהיה תפריט ארוחת הערב של ילדיהם, ובזמן שבו עסקים רבים קורסים ומספר החנויות להשכרה רק הולך ועולה, היה צפוי שמחאה עממית הצומחת מהשטח תחצה מגזרים ותזעזע את המדינה, אך היה מי שהיה חשוב לו להרוס את הקונצנזוס. יש שיקראו להם אנרכיסטים, באופן אישי אני מעדיף את הכינוי 'טיפשים'. פחות פוליטיקלי קורקט, גם פחות מכובס.

גואל ועקנין (צילום: מיכאל אבוטבול)

האינטרס של מסעודה משדרות ושל רונית מבבלי זהה, גם זה של רותם משינקין ושל מנדי מככר השבת זהה, כבר אין להם איך לשלם את שכר הדירה והכסף ללחם וחלב כבר אזל מהחשבון שממילא הוגבל ע"י הבנק, אז למה למען השם צריך להכניס למשוואה הזו את החלפת נתניהו.

רוצים להדיח את ראש הממשלה, לגיטימי, אבל את זה עושים בקלפי ולא בכיכרות הערים ובעמידה על הגשרים ברחבי הארץ. ההזדמנות להחליף דייר בבלפור היתה כאן שלוש פעמים וזה לא קרה, עכשיו הגיע הזמן להתנתק מרעשי הרקע של הפוליטיקאים הקטנים מהאופוזיציה. הם נהנים להשתמש באזרחי ישראל, אבל רגע אחרי שיגיעו לשלטון יזרקו אותם לכלבים ואף גרוע מכך. לפיד רוצה לזעוק באולפנים, מעולה. העיקר שהוא בארץ. מיקי לוי רוצה לצרוח, מותר לו, זה הדבר היחיד שהוא יודע לעשות, אבל אסור בשום אופן ליפול לרגלי התסכול האופוזיציוני שלהם.

  • הכותב הינו יועץ אסטרטגי, לשעבר יועץ התקשורת של השר דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר