שינוי עמדה

הוחלט: הבריכות וחופי הים יישארו פתוחים בסופ"ש

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר הודיע בועדת הקורונה כי הממשלה החליטה לאפשר את פתיחת החופים והבריכות, ומסעדות בחללים פתוחים ומתנגדת לפתיחת חדרי כושר (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתמוז תש"פ | 20.07.20
ועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת)

ועדת הקורונה התכנסה הבוקר (שני) להמשך הדיון בהגבלות החדשות שהחליטה הממשלה להטיל על הציבור, בעקבות המשך התפרצות נגיף הקורונה, והחליטה לשנות את ההחלטה - ולהתיר את פתיחת חופי הים והבריכות בסופי השבוע.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר הודיע כי בעקבות הדיון אתמול בוועדה, מתכוונת הממשלה להשאיר את הבריכות וחופי הים פתוחים כרגע, ולאפשר להפעיל מסעדות בחללים פתוחים.

הוא הוסיף כי "עמדת הממשלה היא שצריך להמשיך לבחון בימים הבאים אולי שיטות חדשות לפתוח את חדרי הכושר בהגבלות קצת יותר מחמירות. זה לא אומר שלא יפתחו, אבל זה גם לא אומר שיפתחו היום - עד שלא ימצאו מבנה שיגן על מי שבא להתאמן".

הוא התריע, "אל תקלו ראש בנגיף הקורונה. הוא מגיע היום לעשרות אלפי בתים שיכולים אחר כך להתפשט למאות אלפי אנשים. החשש הגדול זה בעיקר מהמקומות הסגורים. משום שיש אינדיקציה שמקום סגור ובמיוחד כזה ממוזג - יש איתו בעיה קשה מבחינת ההדבקה. אם זה מקום סגור עם חלונות פתוחים וללא מיזוג - הוא פחות מסוכן".

זוהר הסביר, "אין לנו משהו נגד עסק כזה או אחר, אין לנו משהו נגד חדרי הכושר או המסעדות - להפך אנחנו רוצים בטובתם. הבעיה היא שמקום סגור וממוזג הוא מסוכן".

סגן שר הבריאות יואב קיש הסביר מה הקונספט לפתיחת או סגירת מקומות, לפי דרישת הממשלה: "מקומות סגורים - אנחנו דורשים שיישארו סגורים. מקומות פתוחים - אפשר להפעיל תחת מגבלות התו הסגול".

הוא הוסיף כי "אתמול היה יום מעודד, פחות מאלף מאומתים. ירדנו באחוז החולים המאומתים מסך הנדבקים. אנחנו לא יודעים אם זה נקודתי, מציע לכולם להיזהר לחגוג יותר מדי".

קיש התריע עם זאת, כי למרות הירידה במספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה, "אנחנו על סף איבוד שליטה על החולים הקשים‎‏".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר