אפילו יותר יעילה מהפרי עצמו: 5 שימושים לקליפת בננה

בדגני בוקר או במאפים - אתם אוהבים בננות בכל דבר. את הקליפה? פחות. אממה, אתם רק חושבים שמקומה באשפה. מסתבר שיש לה הרבה שימושים נוספים. הנה 5 כאלו ששווה לנסות בהקדם האפשרי (בית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם אוהבים בננות בכל דבר, מדגני הבוקר שלכם ועד מאפים. את הקליפה? לא כל כך. הנה המלכוד: אתם רק חושבים שקליפות בננה צריכות למצוא את מקומן באשפה. מסתבר שיש להן עשרות שימושים נוספים שיכולים לעזור לעור שלכם לזהור, לנעליים שלכם לנצוץ וכן הלאה. להלן 5 שימושים גאוניים לקליפות בננות ששווה לנסות בהקדם האפשרי:

1. הברקת נעליים

השימוש בקליפות בננה הוא דרך טבעית לשמור על נעלי עור או סקאי בוהקות. כל שעליכם לעשות הוא לשפשף את החלק הפנימי של הקליפות על הנעליים ולהיות מופתעים כאשר השריטות שעליהן נעלמות. נגבו את כל השאריות עם מטלית רכה והנעליים שלכם יהיו כמו חדשות. בננה שלא בשלה דיה עובדת הכי טוב לצורך זה.

2. הענקת לחות לרגליים

קליפות הבננה עשירות בחומצות אמינו וויטמינים C, B, A ו-E שכולם עושים פלאים לעור יבש ומגרד. פנקו את עקביכם הסדוקים בשפשוף החלק הפנימי של הקליפה עליהם ועל אזורים יבשים אחרים. לאחר מכן פשוט שטפו את כל השאריות וחזרו על הפעולה כעבור מספר ימים. הם יהיו חלקים כמשי תוך זמן קצר.

3. צמצום נפיחות מתחת לעיניים

יש סיבה לכך שמוצרי טיפוח רבים כל כך מיוצרים עם תמיסת קליפות בננה או בננה. הבננות נהדרות בהבהרה וריכוך העור מכיוון שהן עמוסות בוויטמין E מלחך, הידוע כמסייע בהבהרת כתמים כהים וצלקות. זהו גם נוגד חמצון חזק שיכול להגן מפני נזק חמצוני, התורם באופן משמעותי להזדקנות. חתכו את הקליפה לחתיכות קטנות יותר שישתלבו היטב מתחת לעיניים. הניחו אותן על הפנים במשך 15 דקות עד חצי שעה ואז שטפו עם תכשיר הניקוי היומיומי שלכם.

4. טיפול באקנה

מדוע זה עובד? קליפות הבננה גדושות באופן טבעי בלטין ואבץ, שיש להם תכונות אנטי בקטריאליות שיכולות לעזור לכתמים בעייתיים להחלים מהר יותר ואף למנוע הופעת כתמים חדשים מלכתחילה. רק שפשפו בעדינות את פנים הקליפה של בננה מעט בשלה על האזורים הנגועים, לאחר ניקוי עדין, עד שהקליפה מתחילה להשחים ולהיות דלילה ואז השאירו אותה על עורכם במשך 5-10 דקות לפני השטיפה.

הניחו את הקליפה מספר פעמים ביום כדי לראות תוצאות תוך שבעה ימים. רק וודאו שלא לעשות זאת בצורה מוגזמת או גסה - שעלולה לגרות את עורכם עוד יותר.

5. הסרת יבלות

קליפות הבננה יכולות לעזור להקל על כאבים ודלקות (כולל פסוריאזיס, חבלות וחתכים) ויש אומרים שהן מסייעות להיפטר מיבלות. מכיוון שהבננות גדושות בלחות, הן יכולות לעזור לרכך את היבלת בזמן שאנזימי הקליפה יחדרו לשורש היבלת. בלילה, הצמידו חתיכה קטנה של קליפת בננה הפוכה ליבלת. ודאו שהקליפה והיבלת נוגעות אחת בשניה. הסירו את הקליפה בבוקר וחזרו על הפעולה בלילה עם חתיכה טרייה.

לאחר שלושה שבועות, היבלת צריכה להיות היסטוריה. בננות ירוקות או צהובות מעט עובדות הכי טוב על יבלות; האנזימים בקליפות מתפרקים כשהבננה מתבגרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר