האיומים על נתניהו

היועמ"ש על האשמות אוחנה: "טענות שווא, אני ענייני"

אחרי שהשר אוחנה שיגר מכתב נזעם ליועמ"ש מנדלבליט, בטענה שהוא לא מתייחס כראוי לאיומים על חיי נתניהו 'מסיבות אישיות', מגיעה הכחשתו: "טעונת שווא, אני ענייני" (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אוחנה ומנדלבליט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט עונה היום (שני) לטענותיו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, כי הוא לא לוקח ברצינות את האיומים על חייו של נתניהו, ומגדיר את מכתבו כ"רצוף בהאשמות שווא".

כזכור, במכתב מפורט שכתב אוחנה למנדבליט הוא טען, כי היועמ"ש לא לוקח ברצינות את האיומים על חיי ראש הממשלה ומשפחתו כי פועל כמו מי שיוצא לקרב אישי, לאחר שהגיש את כתב האישום נגד נתניהו.

וכך עונה כעת מנדבליט לאוחנה: "קיבלתי את מכתבך, אשר הופץ לכלי התקשורת ביום שישי האחרון בשעות אחר הצהריים, בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגיפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות".

"למרבה הצער", מוסיף מנדבליט וכותב, "המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק. במכתבך טענת כי הולכת וגוברת הסכנה לחיי ראש הממשלה ובני משפחתו, עקב ההסתה נגדו".

"בעניין זה אציין את המובן מאליו, כי האחריות לשמירה על ביטחונו ושלומו של ראש הממשלה ובני משפחתו ומלוא הסמכויות הקשורות בכך מופקדות בידי רשויות הביטחון, ובראשן - שירות הביטחון הכללי".

אחד האיומים על חיי נתניהו. ארכיון (מתוך הטוויטר של יאיר נתניהו)

היועמ"ש אף עוקץ את אוחנה: "אני סמוך ובטוח כי בתור השר לביטחון פנים, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני וחבר ועדת השרים לענייני שב"כ, ידועות לך דרכי ההתקשרות עם הגורמים המוסמכים, ככל שאתה מוצא כי הדבר נדרש".

"כפי שלמדתי הבוקר", טוען היועמ"ש, "שר הפנים, פנה במכתב לראש השב"כ בעניין זה. כמו כן, פניתי גם אני בנושא הן לשירות הביטחון הכללי והן למשטרת ישראל, על מנת לוודא כי ראש הממשלה זוכה לאבטחה ברמה הגבוהה ביותר, הלוקחת בחשבון את מלוא האיומים כלפיו. נחה דעתי, כי גורמי המקצוע המופקדים על שמירת בטחונו של ראש הממשלה מכירים את הדברים".

מנדלבליט מוסיף: "בצד זאת, מדיניות התביעה באשר לטיפול בהיבטים הפליליים של הנושא, קרי: חקירות
והגשת כתבי אישום בעבירות הסתה בפרט, ועבירות המשיקות לחופש הביטוי בכלל, הובהרה לך בפירוט במכתבי הקודם".

"ההחלטות מתקבלות תמיד בצד המקצועי וללא כל שיקולים אישיים, גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירציה משוללות קשר למציאות", מסיים היועמ"ש את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר