"המספר ימשיך לעלות"

אמ"ן: הירידה בחולים - בשל ירידה בבדיקות

במרכז המידע והידע לקורונה של אמ"ן מבהירים כי הירידה במספר החולים החדשים בנגיף איננה ירידה אמיתית אלא תוצאה של ירידה במספר הנבדקים במוקדי תחלואה (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

שעות לאחר שמשרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה ביממה האחרונה, נתונים מעודדים על ירידה של כאלף חולים חדשים ביממה האחרונה - במרכז המידע של אמ"ן מבהירים כי לא מדובר בירידה אמיתית.

בדו"ח אמ"ן נכתב: "ביממה החולפת עמד מספר החולים החדשים על 948 ושיעור התוצאות החיוביות מסך כל הבדיקות על 5.5%. אלה הם נתונים נמוכים יותר בהשוואה למספר התוצאות החיוביות שנתקבלו בימים הקודמים.

"באופן עקבי, לאחר סוף - השבוע נרשמת ירידה במספר הבדיקות, ובהתאמה משתקף הדבר גם בירידה במספר התוצאות החיוביות החדשות.

"עם זאת, מספר החולים החדשים אתמול הוא חריג אף יותר ביחס למגמה זאת. לכן, בוצע ניתוח מעמיק במטרה להבין מהו מקור החריגה".

תוצאות ניתוח אמ"ן: "באשר למספר החולים הנמוך, נמצא כי ביממה האחרונה מספר הבדיקות ירד באופן משמעותי מהמגמה שנצפתה לאחר סופי השבוע בשבועות הקודמים".

עוד נכתב כי: "התרומה הבולטת לירידה זאת נובעת מירידה ב-150 חולים מאומתים חדשים בירושלים, 73 בבני ברק, 48 באשדוד ועוד 27 בביתר עילית. נוכח נתונים אלה, נראה כי הירידה במספר המאומתים החדשים נובעת בעיקר ממספר הבדיקות הנמוך. להערכתנו הסיבה לירידה היחסית אינה נעוצה בשינוי בהיקף התפרצות התחלואה".

בסיכום הדו"ח נכתב: "בשורה התחתונה, נראה כי מספר המאומתים החדשים ושיעור הבדיקות החיוביות הנמוכים אינם נובעים מירידה אמיתית, כי אם מדיגום בהיקף נמוך יותר ובדיקות סקר רחבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר