"אליבא דהלכתא"

במתווה הקפסולות; חודשו המבחנים ברבנות

לאחר שהמחזור הקודם בוטל, הרבנות קיימה היום את מבחני ההסמכה לרבנות תחת מגבלות משרד הבריאות ובמתווה הקפסולות: "זוכים לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מבחני הרבנות, היום (צילום: ללא קרדיט)

לאחר שמחזור הבחינות הקודם של הרבנות הראשית בוטל בעקבות הוראות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה, היום, (שני) החלו להתקיים בחינות ההסמכה של הרבנות הראשית במתווה מיוחד שיאפשר שמירה הדוקה על הנחיות משרד הבריאות למניעת הדבקה.

המבחנים נערכים במתחמים "בית הארחה" ו"נתיב מאיר" בשכונת בית וגן בירושלים, כאשר כלל הנבחנים נדרשים למלא הצהרת בריאות ולמדוד חום לפני יציאתם מהבית.

הנבחנים נכנסו למתחם דרך "שרוול" סטרילי אליו ניתן להיכנס רק עם מסיכה ורק לאחר שנבדקו. הנבחנים נדרשים להישאר עם מסיכה במשך כל המבחן, חדרי הבחינות חולקו כך שבכל כיתה מס האברכים הנבחנים מוגבל בהתאם להוראת משרד הבריאות, לצורך כך שכרה הרבנות מבנה כיתות נוסף לקיום הבחינות.

שר הדתות בסיור במתחם המבחנים

השר לשירותי דת יעקב אביטן ביקר בצהריים בקפסולות הבחינות המיוחדות ואמר לנבחנים: "זו זכות גדולה שאתם זוכים לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. עד הרגע האחרון פעלנו שהמבחנים יצאו לפועל"..

בתוך כך, ברבנות הראשית פועלים על מנת לקיים מועד בחינות נוסף על מנת שלא ליצור עומס על המערכות. כמו כן, מנכ"ל הרבנות משה דגן הודיע בהוראת שעה מיוחדת כי נבחנים שנרשמו לבחינות ושלא יוכלו להגיע למבחן עקב הצורך להישאר בבידוד או מחלה, אגרת הבחינות תוחזר להם במלואה וכן הוקם מוקד טלפוני מיוחד הפועל בשעות הבוקר בימי הבחינה במטרה לאפשר לנבחנים לבצע בירורים מקדימים בטרם הגעתם למתחם הבחינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר