הצדדים מתבצרים

העילה החדשה לבחירות: מחלוקת על התקציב

האם המאבק בין שני ראשי הממשלה על התקציב, יוביל לבחירות חדשות בנובמבר? על פי הדיווח של עמית סגל, נראה שאנחנו הולכים לשם, מכיוון שכל צד מתבצר בעמדתו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

האם חילוקי הדעות בין ראש הממשלה לשר הביטחון, על חקיקת תקציב חד שנתי או דו שנתי,, יובילו אותנו לבחירות חדשות בחודש נובמבר? על פי הדיווח של הפרשן עמית סגל, זה לא מופקע.

על פי החוק, לאחר הרכבת הממשלה, יש לקואליציה זמן של 60 יום לחוקק את תקציב המדינה, במידה ולא הצליחו או שהתקציב לא עובר - הכנסת מתפזרת אוטומטית.

על פי הדיווח של בדל, לכנסת נותרו עוד כחמישה שבועות למועד העברת תקציב המדינה, וכרגע נראה שאין סיכוי להעביר את התקציב, בשל העבודה שכל צד מתבצר בעמדה שלו, והוא מבין, שבמידה והוא ייכנע זה עלול להוביל לסוף הקריירה הפוליטית שלו.

גנץ מצידו לא מעוניין בתקציב חד שנתי והוא דורש שיעבירו תקציב דו שנתי - במידה והוא יוותר, המשמעות לכך שהוא ייאלץ להיפרד מהחלום לכהן כראש ממשלה לאחר נתניהו.

מאידך, נתניהו דובק ומצדד בעמדה של תקציב חד שנתי, מכיוון שרק כך הוא יוכל להכריז על הבחירות מבלי לקיים את התחייבותו לגנץ - לרוטציה.

25 באוגוסט, זה התאריך האחרון להגשת התקציב, במידה וחברי הקואליציה לא יגיעו להבנות המשמעות היא - הליכה לבחירות בחודש נובמבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר