אל תילחצו

חוששים מסגר ומחסור? עליה בצריכת ביצים

לצד עליה בצריכה, יש בשוק עודפים של ביצים, בשר עוף ומוצרי חלב, וזאת בשל ירידת הפעילות במסעדות, בשוק המזון המוסדי, אולמות האירועים וקייטרינג, כך שלא צפוי מחסור (ארץ)

(צילום: Kobi Gideon / Flash90)

במקביל לדיווחים על אפשרות לסגר, עולה החשש בקרב אזרחים רבים ממחסור צפוי במוצרים שונים, בעיקר ביצים - מוצר שהיה קשה להשגה לקראת חג הפסח.

ברשתות השיווק השונות מדווחים על עליה של למעלה מ-10% בצריכת הביצים, אך במשרד החקלאות מרגיעים: לא צפוי כל מחסור.

בהודעת משרד החקלאות נמסר כי כחלק מההיערכות משרד החקלאות ל"גל השני" של הקורונה, מבדיקה שערכו גורמי המקצוע במשרד מול היצרנים, המשווקים ורשתות השיווק עולה כי בשלב זה ישנם עודפים בשוק בביצים, בשר עוף (פטם) ומוצרי חלב.

על פי ניתוח השוק של כלכלני המשרד, אם התנהגות הצרכנים תישאר כ"בשגרה" לא יווצר מחסור במוצרים אלו בשוק. לכן, נקרא הציבור שלא להכנס ללחץ ולרכוש מעבר לנצרך.

יתרה מזאת, במשרד מדגישים כי למרות עלייה מסוימת בביקוש למוצרי מזון ברשתות השיווק בימים האחרונים, העודפים בביצים, בשר עוף ומוצרי חלב מאזנים את המצאי.

מניתוח השוק שנערך במשרד החקלאות עולה כי העודפים נובעים הן מירידת פעילות במסעדות, בשוק המזון המוסדי ובמפעלי התעשייה המייצרים מזון לענפי התיירות, אולמות האירועים וקייטרינג, והן משיפור ההיצע מייצור מקומי.

לדוגמה, ענף ההטלה מאופיין באופן קבוע בקיץ בעודפים, בנוסף, בחודשי הקיץ יש ביקוש נמוך לביצים, להבדיל מחג פסח בו יש עודף ביקוש לעומת שאר חודשי השנה.

במשרד מדגישים כי גורמי המקצוע במשרד עוקבים אחר השוק באופן קבוע, וככל שתהיה אגירת ביצים על ידי הצרכנים, המשרד נערך במקביל ליבוא ביצים.

לדברי שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "משרד החקלאות יפעל ללא לאות כדי שמזון טרי מתוצרת מקומית לא יחסר לציבור. המשרד יעקוב אחר השוק ויוודא שמזון טרי יימצא כל העת על המדפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר