מחאה אל תול הלילה

עימותים אלימים בהפגנה נגד נתניהו; 34 מפגינים - נעצרו

המחאה נגד חוק ההסמכה וראש הממשלה נתניהו הפכה לאלימה. המפגינים התעמתו עם המשטרה; 34 נעצרו ועוכבו • הבוקר, מפגינים חסמו את הדרכים אל הכנסת עד שפונו (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באב תש"פ | 22.07.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחאה נגד חוק ההסמכה - הוצאת צווי 'קורונה' שעוקפים את הכנסת, ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפכה אמש (שלישי) סמוך לחצות הלילה לאלימה. המפגינים הרבים התעמתו עם המשטרה וסירבו להתפנות מכיכר פריז.

המשטרה, הפעילה זרנוקי מים ופרשים, ושוטרי יס"מ רבים פעלו כדי לפנות את המפגינים ולהחזיר את הסדר הציבורי. 34 מפגינים עוכבו ונעצרו.

הבוקר הגיעו עשרות מפגינים סמוך למתחם הכנסת, שיבשו את התנועה במקום וחסמו את צירי התנועה. כוחות משטרה נמצאים במקום ופועלים להשבת הסדר ופתיחת צירי התנועה.

כעבור שעה קלה נמסר כי כלל הצירים נפתחו לתנועה, לאחר שהמשטרה השתמשה בכוח כדי לפנות את החוסמים. ארבעה מהמפגינים - נעצרו.

במשטרה ציינו כי "כוחות משטרת ישראל פעלו אל מול כמה עשרות מפגינים שהגיעו ל-3 מוקדים סביב הכנסת וחסמו בגופם את צירי הגישה תוך הפרה של הסדר הציבורי. לאור כך, נאלצו השוטרים לאחר שביקשו מהם לפנות את הציר ולא נענו, להשתמש בכוח סביר על מנת לפנות אותם לצדי הדרך. 4 מפרי סדר נעצרו".

המחאה החלה אמש בצעדה ממעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בבירה לעבר הכנסת, שנמשכה כשעתיים. לאחר מכן חזרו המפגינים לבלפור והמשיכו במחאה.

במהלך המחאה, המשטרה חילקה כ-200 מסיכות למשתתפים וחילקה דוחות וקנסות נגד מי שלא עטה מסיכה כלל.

לקראת חצות הלילה התיישבו המפגינים על הכביש בכיכר פריז וסירבו לקריאות המשטרה לפנות את הכיכר. המפגינים התעמתו עם השוטרים, שפינו אותם בכוח, וקראו לעברם: "שוטר, תשמור עלינו", ו"שוטר, אזרח הוא קודם כל אח".

במשטרה ציינו כי הם נערכו מראש על מנת "לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז, וזו התקיימה במשך מספר שעות. בתוך כך, המשטרה אף אישרה את קיומה של התהלוכה לגביה הוגשה בקשה, והיא התקיימה עד לכיוון כיכר הכנסת, ולאחר מכן חזרה ממנה לכיכר פריז.

"על אף המחאה הלגיטימית של מרבית המפגינים, קומץ אחר שככל הנראה הגיע במטרה להפר את הסדר, קרא לעבר השוטרים בשמות גנאי כגון 'נאצים' ואף הושלך לעבר השוטרים רימון עשן. המשטרה עצרה / עיכבה 34 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים".

עוד נמסר מהמשטרה כי "המפגינים לאורך המחאה השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור, ועל כן סמוך לשעה 1:00, ביקשה המשטרה מהמפגינים לפנות את הצומת, ולאחר שלא נענו, החל פינוי הצומת ופיזור המפגינים ע"י השוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר