במענה לדרעי

ראש השב"כ לפוליטיקאים: "הימנעו משיח מתלהם"

לאחר שהשר אריה דרעי הביע דאגה מההסתה נגד רה"מ נתניהו - משיב לו ראש השב"כ נדב ארגמן כי "התלהמות עלולה להוביל למתן לגיטימציה לאלימות". ומבהיר: "מעניקים אבטחה מיטבית לנתניהו" (חדשות)

ראש השב"כ נדב ארגמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש השב"כ נדב ארגמן השיב למכתבו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שהביע דאגה על ההסתה המשתוללת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודורש מהפוליטיקאים להימנע מהתלהמות, כך מפרסם הבוקר (רביעי) יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של 'ישראל היום'.

ארגמן אומר כי השב"כ עושה את כל מה שהוא יכול בהגנה על ראש הממשלה ומוסיף מסר חשוב על האחריות של נבחרי הציבור להימנע משיח מתלהם, שלדבריו עלול להתפרש כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה.

בתחילת השבוע פנה השר אריה דרעי במכתב לראש השב"כ והביע את דאגתו מהאווירה הקשה והאיומים המפורשים לפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו. דרעי אף ציין את הימים שלפני רצח רבין ואמר כי "לא נוכל לומר שוב, ידינו לא שפכו את הדם הזה".

ראש השב"כ הגיב למכתב של דרעי במכתב משלו וכתב: "שירות הביטחון (השב"כ), ער לדברים הנאמרים ונכתבים, שעל פניהם נושאים בחובם הסתה לאלימות כלפי סמלי שלטון המאובטחים על ידי השירות, תוך שאלה מטופלים בעיקרם על ידי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בהתאם להוראות החוק".

לדברי ארגמן: "שב"כ מקיים כל העת הערכות מצב שנועדו להעריך את רמת האיום והסיכון לסמלי השלטון המאובטחים על ידו, ובהתאם קובע את מעני האבטחה".

הוא כותב כי הוא מודה לדרעי על הפנייה ומדגיש כי "הארגון עושה כל שלאל-ידו על מנת לקיים את המשימה שהוטלה עליו בדין ולהעניק אבטחה מיטבית לראש הממשלה".

ארגמן מוסיף מסר ערכי מוסרי המתאים לימים אלה ופונה לנבחרי הציבור, לדבריו: "לצד האחריות המוטלת על כתפי גורמי האבטחה והסיכול של השירות, סבור אני כי גם על כתפי נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מוטלת האחריות, גם בעיתות של פולמוס אידיאולוגי וחילוקי דעות פוליטיים, להימנע משיח מתלהם שעלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בודדים כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה ובלתי חוקית שעשויה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר