בשל הנגיף

האסירים בכלא צלמון צפו בהרצאות תורניות

בשל העובדה שהרבנים לא יכולים להיכנס לבית סוהר ׳צלמון׳ בשל הנחיות משרד הבריאות בנוגע לקורונה, ארגנו ברבנות השב"ס הרצאות מצולמות במסך ענק עבור האסירים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות שב"ס)

על מנת לשמור על שלומם ובריאותם של הכלואים בעת משבר הקורונה, נוקטים בשב"ס בפעולות רבות ומגוונות על מנת לוודא שהנגיף לא יכנס חלילה אל תוך החומות. אולם, לצד בריאות הגוף חשובה גם בריאות הנפש. על כן, לצד קיום הנחיות משרד הבריאות חשוב גם לשמור על התהליך הטיפולי-חינוכי לטובת שיקומם של האסירים.

לאור צמצום כניסת בעלי תפקידים לבית הסוהר ובהם הרבנים האזרחיים והמתנדבים המגיעים לקיים פעילות תורנית בכלא, נוצרה מציאות מורכבת, אך מתוך הכרה בתרומתם החשובה והמשמעותית של המתנדבים יזמו השבוע בבית סוהר 'צלמון' , מפקד בית הסוהר גנ״מ דב רייבר ורב היחידה רב כלאי מנחם לבקיבקר, הרצאות תורניות בשידור חי בוידיאו לאגף הדתי ולאסירים הלומדים במדרשות.

את השיעורים העבירו רבנים ומתנדבים קבועים שנבצר מהם להגיע עקב המצב. ההרצאות עסקו בנושאים הקשורים לימי 'בין המצרים', חשיבות האחדות בין אדם לחברו, משבר לתקומה והצפייה לגאולה.

רב כלאי מנחם לבקיבקר הרב, של בית סוהר 'צלמון', אומר: "מרגש היה לראות את ההירתמות וההשתתפות הגדולה של האסירים בפרויקט. יושבים אסירים באולם האודיטוריום הרחב שומרים על כללי הריחוק וצופים בשידור חי בשיעורי תורה ע"ג מסך ענק, ברבנים האזרחיים ובמתנדבים שמלווים אותם לאורך כל השנה. התגובות של האסירים היו בהחלט נלהבות וכפי שאמר לי אחד האסירים, "ניכרת האכפתיות הרבה של רבנות שב"ס, שלמרות המצב הרגיש, עדיין נעשים מאמצים לשמור על הקשר שלנו האסירים עם הרבנים והמתנדבים, דבר שמחזק אותנו מאוד".

"בתקופה מורכבת זו של החיים בצל הקורונה רבנות שב"ס נותנת מענה דתי ויצירתי על מנת להמשיך בפעילות התורנית בד בבד עם שמירה והקפדה על הנחיות משרד הבריאות. לדוגמה אפשר לראות את מנייני התפילות שהאסירים מקיימים במקומות פתוחים בחצר האגף או בלובי האגף עם הקפדה של מרחק וחבישת מסיכה כנדרש. ככל הנראה נכונו לנו עוד ימים לא מעטים בצל הקורונה כך שנדרשת מאיתנו חשיבה ויצירתיות 'מחוץ לקופסה' על מנת להמשיך בע"ה את הפעילות המבורכת", מוסיף הרב לבקיבקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר