הנתונים המלאים

שר החינוך: "אין הצדקה לסגירת מוסדות הלימוד"

במהלך דיון במליאת הכנסת, הציג שר החינוך יואב גלנט את הנתונים המלמדים שאין צורך לסגור את בתי הספר והם אינם מהווים מוקדי הדבקה. 'אמשיך להיאבק למענכם', הוסיף (ארץ)

השר יואב גלנט (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

במהלך דיון במליאת הכנסת היום (רביעי) בנושא התחלואה, עלה שר החינוך יואב גלנט לנאום, והבהיר כי שיעור ההדבקה עומד על פחות משליש ולכן אין כל הצדקה לסגירות מוסדות החינוך בישראל.

שר החינוך הציג את הנתונים ואמר: "אמשיך להיאבק למען התלמידים, המורים וההורים. מערכת החינוך היא עוגן של יציבות בעבורם ובעבור המשק הישראלי. אני פועל מתוך אחריות לאומית ומתוך ראייה כוללת של מערכת החינוך, מערכת הבריאות והכלכלה".

"מערכת החינוך", הוסיף גלנט, "תחת הנהגתי אינה עוסקת בהערכות כלליות אלא באיסוף נתונים, בהפקת משמעויות ובקבלת החלטות בהתאם. כל תלמיד שנדבק מתועד וסביבתו נבדקת בצורה יסודית".

נתוני ההדבקה במוסדות הלימוד

בהמשך הדיון, הסביר גלנט כי הוא ואנשיו עקבו אחר נתוני ההדבקה במערכת החינוך וזה המידע שהם הצליחו לדלות ולאסוף.

• שיעור התחלואה בציבור הכללי גבוה פי 3 מאשר בקרב הילדים בבתי הספר של החופש הגדול. שיעור הילדים החולים נמוך משמעותית מחלקם באוכלוסייה.

• לרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך.

• הנחיותיו המחמירות של משרד החינוך, בשכבות הגיל הללו, הביאו לביצוע מספר שיא של בדיקות ועם זאת, לא נמצאו מקרי התפרצות נרחבים.

"בתקופה מורכבת זו, אני שוקל את הדברים בכובד ראש מתוך אחריות לאומית ותוך הסתכלות על החינוך, על הכלכלה ועל הבריאות. בעת הזו עמדתי היא כי יש להמשיך את קיום בתי הספר והגנים של החופש הגדול כמתוכנן, בשבועיים הקרובים", אמר גלנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר