המירוץ לנשיאות

היחס לשחורים: טראמפ וג'ו ביידן מתכתשים

דונלד טראמפ, הואשם על ידי ג'ו ביידן כי הוא "הנשיא הגזען הראשון של ארה"ב" • הנשיא הגיב לדברי המתמודד מולו בבחירות: 'אף אחד לא עשה עבור השחורים יותר ממני' (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המירוץ לנשיאות ארה"ב: מועמד המפלגה הדמוקרטית, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, עולה הלילה למתקפה נגד הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, המתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית.

ברקע העלאת המודעות לגזענות בארה"ב, וההפגנות האלימות שפרצו בעקבות רצח ג'ורג' פלויד, כינה ביידן את טראמפ "הנשיא הגזען הראשון".

את הדברים אמר בכנס בחירות וירטואלי שערך עם איגוד העובדים, אחרי שנשאל על דעתו בנוגע לכינוי של טראמפ לנגיף הקורונה, "הוירוס הסיני".

ביידן תקף: "הדרך בה הוא מתמודד עם אנשים, שמבוססת על צבע עורם, ארץ המוצא שלהם, המקום ממנו הם באו - היא מבחילה לחלוטין".

"אף נשיא מעולם לא עשה זאת. מעולם, מעולם, מעולם. אף נשיא רפובליקני לא עשה זאת. אף נשיא דמוקרטי לא עשה זאת. היו לנו גזענים שניסו להיבחר לנשיאות - הוא הראשון שעשה זאת".

בתדרוך בבית הלבן, התבקש הנשיא טראמפ להגיב על דברי יריבו הפוליטי, ואמר "עשיתי עבור אמריקנים שחורים יותר מכל אחד חוץ מאברהם לינקולן. אף אחד אחר לא היה אפילו קרוב".

הנשיא פירט את האבטלה הנמוכה במיוחד בקרב מיעוטים בארה"ב לפני פרוץ משבר הקורונה, והרחיב על מאמצי ממשלתו להעביר רפורמות במערכת אכיפת החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר