שחרורו של פרידמן

השוטרים סתרו עצמם: היריקה - בפני שוטרת או בחולצתה?

סריקה של פרוטוקול החלטת בית המשפט ששחרר את בנימין פרידמן - שמעצרו בן 101 הימים בחשד ליריקה על שוטרת הסעיר את חוגי 'העדה' - מעלה סתירה מביכה בין שוטר לשוטרת הפגועה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באב תש"פ | 23.07.20
ממראות ההפגנה אמש לשחרורו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שבית המשפט שחרר היום (חמישי) את בנימין פרידמן, איש 'העדה החרדית' שמעצרו במשך 101 ימים בחשד שירק על שוטרת עורר גל מהומות, בין היתר בעקבות התיעוד שנחשף ב'כיכר השבת' בו נראה לכאורה כי היריקה המדוברת לא יצאה ממנו; כעת מתברר, כי גרסאות השוטרים עצמם העלו סתירה בנושא.

תחילה קבע יהושע צימרמן, שופט ביהמ"ש השלום בירושלים, כי "לנוכח העובדה שהמאשימה - ואציין כי אף בית המשפט - לא איתרה את אקט היריקה של המשיב בסרטון, ראיותיה של המאשימה מתבססות על הודעת השוטרת, ועל תנועות הראש של המשיב, שהינן תנועות פתאומיות וחדות, אשר נטען כי יכולות להצביע על תנועת יריקה".

"ואולם לאחר צפייה במלוא הסרטון, ובפורמט מוגדל, ניתן להבחין", כתב כאמור השופט, "כי המשיב מבצע הטיות ראש פתאומיות פעמים רבות, כאשר אין חולק, כי באותם פעמים לא ירק, אלא הטיח את המילה 'נביילה' (נבלה בעגה אשכנזית) בשוטרים. בנסיבות אלו, אין להסיק כי הטיית הראש הפתאומית תומכת בעניין היריקה".

וכאן מגיע המידע המרתק הבא: "אני סבור, כי בדו"ח הפעולה של השוטר יש משום אי התאמה להודעתה של השוטרת; השוטר מציין כי יריקתו של המשיב פגעה בפניה של השוטרת - כאשר אין חולק שהשוטרת עצמה דיווחה על פגיעה בחולצתה".

מעצרו של פרידמן. ארכיון (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

את כלל הנתונים הללו הגדיר היום בית המשפט כ"כרסומים מסוימים בראיות", ובשל כך יצאה ההוראה על שחרורו של פרידמן למעצר בית, כאשר גם פרקליטות המדינה בחרה שלא להגיש על כך ערר.

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע כי זו לא המבוכה היחידה: מעדויות השוטרים מזירת האירוע בבית שמש עולות סתירות נוספות באשר להשתלשלות התקרית שגררה אחריה את המהומות הרבות.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "החשוד נעצר במהלך הפגנה אלימה שנערכה בחודש מרץ. בתום החקירה, הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום ומעצרו של הנאשם הוארך עד לתום ההליכים ובדיון האחרון אפשר לו חלופה בדמות מעצר בית מלא להמשך ההליך".

"במהלך דיוני הארכות המעצר הוגשו על ידי הנאשם מספר ערעורים שנדחו. אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרי ושוטרות משטרת ישראל בכל צורה שהיא", הוסיפו במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר