גובש מתווה החזרה

גני הילדים ייפתחו בשנת הלימודים הבאה ללא מחיצות וחלוקה

לנוכח חוסר הוודאות של משבר הקורונה, במשרדי הממשלה מגבשים את מתווה פתיחת שנת הלימודים הבאה, ומסתמן כי רק בכיתות הגבוהות ייערכו רוב הלימודים מרחוק (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באב תש"פ | 23.07.20
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לנוכח חוסר הוודאות של משבר הקורונה, במשרד הבריאות מגבשים את מתווה פתיחת שנת הלימודים הבאה בעוד מעט יותר מחודש.

על פי הדיווח ב'כאן', ‏המתווה המסתמן לפתיחת שנת הלימודים: גני הילדים ילמדו שישה ימים בשבוע כרגיל ללא מחיצות או חלוקה. תלמידי כיתות א'-ג' ילמדו לפחות חמישה ימים בשבוע ויהיו בהן עד 18 תלמידים בכיתה. תלמידי ד' ילמדו ארבעה ימים בבית הספר ועוד יום למידה בזום, עד 18 תלמידים בכיתה. תלמידי ה' עד י"ב – יום או יומיים בשבוע וכל השאר באמצעות למידה מרחוק.

בנוסף, ‏ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את סיכום ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הקובע, כי בשלב זה פעילות בתי הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך תימשך במתכונת הנוכחית (עד כיתה ד').

נושא הלמידה מרחוק מהווה אתגר במיוחד בציבור החרדי בו רוב מוסדות החינוך לא ישתמשו בכל מקרה באינטרנט. אופציית הקווים הטלפוניים אינה יעילה במיוחד ומקשה על התלמידים הרבה יותר.

גם במגזר הכללי הלמידה מרחוק אינה פשוטה, כחצי מבתי הספר אינם מתוקשבים ויהיה צורך בתקציב גדול כדי ליצור מערך מתאים בו המורים יוכלו ללמד את התלמידים שנמצאים בביתם.

נושא הישיבות עוד לא ברור, האם הישיבות תיפתחנה שוב במתכונת של קפסולות שהוכח בסיבוב הקודם כמוצלח למדי עד להתרופפות המשמעת.

שר החינוך, יואב גלנט, אמר על המצב במליאת הכנסת, כי "אין הצדקה לסגירת מוסדות החינוך. שיעור הילדים הנדבקים הוא פחות משליש מחלקם באוכלוסייה. בתי הספר של החופש הגדול אינם מהווים מוקד הדבקה, לרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר