שידור חוזר

נתניהו: "משנכנס אב ממעטין בשמחה, אך נקווה לטוב"

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין ערכו הערב מסיבת עיתונאים על נגיף הקורונה שממשיך להתפשט בצעדי ענק. וגם: גמזו, הפרויקטור החדש, בהופעת בכורה • צפו (בארץ)

(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את מסיבת העיתונאים בהצגתו של פרופסור רוני גמזו שמונה לפרויקטור הקורונה הלאומי. "בזמן הגל הראשון הקים גמזו בהצלחה את פרויקט מגן אבות ואמהות להגנה על האוכלוסייה המבוגרת", נתניהו פנה לגמזו ואמר, "רוני, פורסם בתכנית טלוויזיה בהשתתפותך, שהתמודדת בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן לא ויתרת ולא נכנעת לקשיים וניצחת את הסרטן ועכשיו יחד איתך ננצח את הקורונה".

נתניהו הוסיף, "נמשיך להיעזר בעצותיו וניסיונו של פרופ' ברבש", שוויתר על התפקיד ונתניהו הודה לו על סיועו ועצותיו במאבק בנגיף.

ראש הממשלה הצהיר, כי "לפרופסור גמזו יינתנו כל הסמכויות אני רוצה להדגיש כל הסמכויות בשלושה תחומים: בדיקות, חקירות ובידוד".

"בדיקות לגילוי הקורונה - הוא יהיה אחראי על כל המעבדות ברחבי המדינה, חקירות אפידמיולוגיות - כדי לדעת עם מי החולים היו במגע, בידוד - הוא ינהל את מערך הבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה", הסביר נתניהו.

נתניהו התייחס לנושא הסגר, ואמר "אנחנו עדיין משתדלים ככל שניתן להימנע מסגר כללי, אבל אם יהיה צורך בזה נעשה זאת כי מה שמנחה אותנו זה הצלת חיים וזה השיקול העליון", הוא הוסיף, כי "סגר יהיה על בסיס נתונים עדכניים ככל שאפשר ועל סמך הכלכלה. הכי קל להיות פופוליסטי אבל אז התחלואה מזנקת נקבל החלטה על בסיס מקצועי בלבד".

"אחרי שנשטח את העקומה ניישם את האסטרטגיה שפרופ' גמזו יגבש לפתיחת הכלכלה ומערכת החינוך כך נוכל להתמודד לטווח ארוך עד שיימצא חיסון לנגיף", אמר ראש הממשלה.

הוא התייחס לנושא הביקורת נגדו ואמר, "אני שומע את הביקורת, של אלו שלא נושאים באחריות ומדברים בחוסר אחריות, אני נמצא על המגרש, אנחנו כאן על המגרש אנחנו חוטפים את חיצי הביקורת של יריבים פוליטיים ועיתונאים קלי מקלדת ואנחנו נלחמים בשבילכם כנגד הקורונה, המגיפה הגדולה ביותר במאה השנים האחרונות ואין לי זמן כדי להתעסק בכך כרגע".

הוא הסביר, כי כעת ההתנהלות בממשלה קשה יותר מבגל הראשון, "אז היינו ממשלה זמנית והיו בידינו תקנות לשעת חירום, בממשלה קבועה אין לנו את הדבר הזה, לכן חוקקנו את חוק הקורונה המורחב שאושר אתמול בלילה, כדי לקבל תקנות מהירות לטובת הציבור. אני מודה ליעקב אשר וליואב קיש על קידום החוק הזה".

נתניהו הוסיף, "צמצמנו את קבינט הקורונה בחצי כדי להגיע להחלטות מהירות יותר. הוספנו 2000 תקנים של אחיות ו-400 תקנים לרופאים אני מודה להם על שנמצאים בחזית".

נתניהו התייחס גם לנושא הכלכלי והמענקים ואמר, "אנחנו נמצאים במלחמה וצריך לפעול מהר. בתחילת השבוע נאשר בממשלה ובכנסת את המענקים לכל אזרח שיגיעו אליכם. נביא עוד תוכניות כדי להזרים עוד כסף אליכם".

"אזרחי ישראל, כדי שנוכל להיאבק בהצלחה בקורונה, אל תזלזלו בהנחיות, ללבוש מסיכה, לשמור מרחק, לשטוף ידיים למנוע התקהלויות מעבר למותר, על פי המותר ואת זה אני אומר גם למשתתפי ההפגנות מכל צד שהוא שמרו על ההנחיות שמרו על הבריאות ושמרו על כבוד המדינה שלנו אל תבזו את סמלי המדינה כפי שראינו במופע המביש על המנורה בכנסת, אל תגררו את המדינה לאנרכיה לאלימות, להשחתת רכוש, אל תגררו לתקיפת שוטרים הם עושים את עבודתם", אמר נתניהו.

"כולנו מתמודדים עם הקורונה יחד באחריות אישית בערבות הדדית. במקורותינו אומרים "משנכנס חודש אב ממעטים בשמחה" ואני מקווה שבהמשך החודש הזה נראה יותר בשורות טובות ויותר שמחה", אמר נתניהו.

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה פנה לראשונה לאזרחי המדינה ואמר: "זהו תפקיד של כולנו, כל אזרח כי המדינה חשובה לנו ואנחנו צריכים ויכולים יחד להצליח. אין מצב שלא. זו משימה ענקית וכולנו צריכים להתאחד".

"יש כאן תחלואה נרחבת עם הדבקה קהילתית שיוצרת קושי בחברה ובכלכלה והמשימה הענקית לעשות את זה עם כמה שפחות פגיעה. סגר זה קל, אוסטרליה וקטלוניה עשו את זה ממשלת ישראל משתדלת לעשות את זה ברגישות חברתית ללא סגר, רוב המדינות כן נקטו בכמות כזו של תחלואה עם סגר, אנחנו אולי המדינה היחידה בעולם שלא נקטה בסגר. זו תעודת כבוד לכל מי שמשתתף", אמר גמזו.

הוא פנה לציבור ואמר, "אל תתבלבלו אמנם הכל נראה רגיל, אולי רק המסכות והאלכוג'ל שונים, אבל בתוך בית החולים יש מאות חולים קשים שבינתיים מתמודדים איתם בצורה מצוינת, אבל גם למערכת הזו יש סף והיא יכולה בשלב מסוים להגיע לגבול לכן אנחנו צריכים לעבוד, להפשיל שרוולים עבודה קשה".

גמזו ביקש את אמון הציבור בהנהגה של מערכת הבריאות ואמר "אני מביא איתי 20 שנות ניהול רפואי אני רופא וטיפלתי גם במגיפת הפוליו. כל דבר יוצא מפה זה האמת לאמיתה לא מוגזם ולא מונמך".

"האתגר הגדול שלנו הוא קטיעת השרשרת, זה הזמן שלוקח מרגע ההדבקה עד למועד הידיעה אני מבקש מכם אזרחי המדינה להקפיד על הבידוד על הבדיקה ועל ההגעה בעיקר שצריך. קטיעת השרשרת היא משימה של כולנו איך אנחנו מונעים ועוצרים את ההדבקה".

"יש לנו חלון זמן יחסית קצר להרבה עבודה ולכן זה שילוב כח של כולם, של הממשלה והרשויות והאזרחים ואנחנו יכולים לעשות את זה. אם לא נצליח גם סגר על הפרק. קשה לנו כי הוא תובע המון משמעויות חברתיות וכלכליות ונשתדל לא להגיע לשם, אבל אנחנו נעשה את הכל יחד איתכם".

"אני בוטח באזרחי מדינת ישראל אני אעשה את הכל, כל כולי לצורך זה ואני מבטיח לכולם את כל הגיבוי של ראש הממשלה, שר הבריאות וכל הממשלה ובעיקר הגיבוי של אזרחי מדינת ישראל וזה הכוח האמיתי לנצח את הקורונה", סיים גמזו.

למענה שאלת עיתונאים אמר גמזו, "לא תחלצו ממני מספר קסם לסגר, אני לא משתתף בספורט הזה. אני רק אומר שזה יהיה מאד אחראי עם הרבה שיקול דעת".

נתניהו התייחס למתיחות בגבול הצפון ואמר, "אנחנו פועלים כל הזמן למניעת התבססות איראן בסוריה. מראש הגדרתי שלושה יעדים, מאבק בתכנית הגרעין, מאבק בטילים מדויקים ומניעת ההתבססות האיראנית בסוריה. אמרתי שנפעל נגד כל אחד מהאיומים האלה וכך אנחנו עושים. אנחנו נחושים וערוכים לכל תרחיש. מעבר לזה אני לא מתכוון להוסיף".

לשאלה מדוע בני גנץ לא השתתף במסיבת העיתונאים אמר נתניהו, "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה כך אני מקווה לא צריך לסרבל כל דבר. אחד הדברים הקשים במדינת ישראל שיש עודף בירוקרטיה ומשפטיזציה ואת זה אנחנו פועלים כרגע בצורה מהירה בברכתו של בני גנץ שמודע להכל. אנחנו נצטרך גם את עזרתו בגיוסו של צהל למאמצים האלה".

"הדבר החשוב ביותר הוא לפעול מהר ובשיתוף פעולה, כפי שאתם רואים כאן ואני מקווה שכך נעשה גם בהמשך כי המדינה לא רוצה כרגע לראות לא בחירות ולא פוליטיקה אלא התגייסות אמתית. יצרנו את הכלים ואני מקווה שנשתמש בהם לטובת אזרחי מדינת ישראל" אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר