בדרך לכנסת

הממשלה אישרה את תכנית המענקים; כמה תקבלו?

אחרי שורת עיכובים, אישרה הממשלה את תכנית 'מענק לכל אזרח', בהתנגדות שניים מהשרים • כל אזרח יקבל מינימום 750 ש"ח • הערכה: כבר בשבוע הקרוב, תקבלו כסף (חדשות)

נתניהו מציג את המענק הכספי לאזרחים (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ לחלוקת מענקי סיוע חד פעמיים לכלל אזרחי המדינה, "במטרה לעודד את הצריכה והתעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה", כלשון ההודעה.

על פי תזכיר החוק שאושר בממשלה ויובא בימים הקרובים לחקיקה בכנסת, כל אזרח יקבל מענק של 750 ש"ח, בתוספת 500 ש"ח עבור כל ילד עד הילד השלישי, להורה אליו משולמת קצבת הילדים.

המענק יועבר אוטומטית לכלל האזרחים אשר פרטיהם נמצאים בידי המוסד לביטוח לאומי. סוכם כי הביטוח הלאומי יפנה לאזרחים שאין בידיו את פרטי חשבון הבנק שלהם במטרה להסדיר את העברת המענק.

בנוסף, מקבלי קצבאות שונות המפורטות בהצעת החוק, בהם מקבלי קצבת סיעוד, מקבלי קצבת נכות כללית, מקבלי הבטחת הכנסה, מקבלי מזונות, נכה צה"ל ונפגע פעולות איבה נזקקים, עולים חדשים נזקקים, קשישים מקבלי השלמת הכנסה וניצולי שואה נזקקים, יקבלו תוספת של 750 ש"ח ובכך יקבלו מענק מוגדל.

עוד הוחלט, כי מי שהכנסתו השנתית היא מעל 651,000 ש"ח, לא יהיה זכאי לקבל מענק או תוספת למענק. היקף תוכנית המענקים תעמוד על סך של כ-6.5 מיליארד ש"ח.

(צילום: לע"מ)

התכנית, שעד כה נתקלה בקשיים, צפויה לעבור בכנסת למרות התנגדות גורמים שונים, בהם ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים שהצהיר כי "לא אשאיר את הילד הרביעי והחמישי רעבים בגלל שכך הוחלט באופן שערורייתי".

מלשכתו נמסר היום כי גפני "עומד בדרישתו החד משמעית שלא להפלות את הילד הרביעי והחמישי מתכנית המענקים. שינוי התכנית בועדה והוספת התקציב לפי מספר הילדים, לא יעכב אף לא ביום אחד את המענק לאזרחי ישראל".

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לאחר אישור השרים, התכנית תועבר לחקיקת בזק בכנסת "כדי שהכסף יגיע אליכם, אזרחי ישראל, במהירות המרבית".

נתניהו הוסיף, "אנחנו עובדים גם על תכניות נוספות לעידוד המשק ולהזרמת כספים למי שנפגע מהקורונה. אנחנו נמשיך להניע את גלגלי הכלכלה כדי להחזיר את האנשים למעגל התעסוקה".

השרה אורית פרקש הכהן שנמנעה בהצבעה בממשלה, אמרה שהיא מתנגדת להוספת חצי מיליארד שקלים לתכנית. "צריך להפסיק לפעול טלאי על טלאי. אנחנו בתקציב המשכי, ממשיכים לחצות את הגבול של יעד הגירעון ללא תכנית סדורה. צריך להעביר תקציב מסודר עם תכנית שתבנה מנועי צמיחה למשק. אי אפשר לשפוך סכומי עתק בתכנית לא מדויקת, הציבור מצפה להתנהלות כלכלית נאותה".

גם השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון נמנע בהצבעה, כשהוא מסביר כי "המענקים לא כללו פתרון אמיתי לכ-100 אלף חיילים משוחררים, ובמקום זאת מציעים להם לשרוף את הפיקדון על הקיום היומיומי שלהם שנועד ומשמש בפועל להשכלה, רכישת מקצוע ופתיחת עסק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר