'די להתעלל בנו ובזוגות'

מרד רשמי: בעלי אולמות הודיעו על פתיחה - למרות האיסור

השינויים המקלים שחלו בהגבלות הקורונה האחרונות שהטילה הממשלה, לא הגיעו לאולמי השמחה - שעדיין חל איסור מוחלט לפותחם, בשל סכנת ההדבקה; כעת מכריזים בעלי אולמות על מרד גלוי (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בדרך לחופה. אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים שיגרה היום (שלישי) מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו היא מודיעה כי הכוונה היא לחזור לפעילות, החל מט"ו באב, תוך קיום אירועים "כמו שהם מאושרים לקיום בפארקים וברשויות מקומיות".

הודעת מרד גלויה זו, על רקע הגבלות הקורונה שאסרו פתיחת אולמות, מגיעה לקראת ההצבעה הצפויה בשעות הקרובות בועדת הכספים של הכנסת, על מתווה פיצוי כלכלי שלפי בעלי האולמות "מתעלם לחלוטין ממצוקת ענף האירועים, ויביא לקריסתו הסופית לאחר חודשים ללא פעילות".

כעת, בניסיון אחרון למנוע את זריקתם של 100 אלף משפחות הענף אל מתחת לקו העוני, הודיעה כאמור ההתאחדות על כוונתה לחזור לפעילות, ולאפשר לזוגות הצעירים להתחתן, תוך שהם דורשים את התערבות נתניהו בפתרון המשבר.

"יש לנו שעות מועטות לפני שהממשלה והכנסת יחרצו את גורלנו, ויחסלו את ענף השמחות של ישראל", כותבים בעלי האולמות לראש הממשלה. "אנחנו תלויים בידיך אדוני, וזקוקים לעזרתך המיידית. לא נפקיר 100 אלף משפחות שאיבדו את פרנסתם, ולא נפקיר את הזוגות הצעירים. נעמוד בהתחייבות שלנו כפי שנכפה עלינו".

והודעת המרד, במילותיהם של בעלי האולמות: "אנחנו פותחים את ענף האירועים ב-5.8, עם או בלי אישור הממשלה. התעללתם בנו ובזוגות הצעירים מספיק; סיימנו לשתוק".

'קפסולה' לסבא ולסבתא, בחתונה. ארכיון (צילום: רולי דיקמן)

במקביל, היום יתקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על חובת פיצוי לזוגות צעירים שחתונתם בוטלה. חברי הוועדה ישמעו על מצבם של זוגות צעירים שהיו אמורים להתחתן בתקופת הקורונה, ולא קיבלו פיצוי והחזר על מקדמות ששילמו בשל ביטול חתונתם.

הישיבה תתקיים לבקשת ח"כ אליהו חסיד, ח"כ הילה שי וזאן, ח"כ אלכס קושניר, ח"כ מאי גולן וח"כ איימן עודה. כמו כן, לבקשת ח"כ אוסאמה סעדי, תעסוק הוועדה גם במצבם המדובר של בעלי אולמות האירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר