תלוי על בלימה // מיכל ולקין

כל אחד שעיניו בראשו יודע מזמן שעולם הקולבים והווים למיניהם הוא עולם מרתק וסוער מאד. אנו ננסה לעשות לכם קצת סדר שאולי יבלבל אתכם יותר וישאיר אתכם תלויים באוויר או על וו (אל תפספסו)

מיכל ולקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בכל בית יהודי ושאינו יהודי יש את הקולב השחור מפלסטיק שאפשר לתלות עליו חולצה או חצאית, כאשר לחצאית יש שתי לולאות סאטן בתוכה. הקולב הזה בהחלט עושה את תפקידו נאמנה עד שתולים עליו משהו כבד, כמו למשל חצאית מקסי שלבשת לשבע ברכות שלך לפני 20 שנה ואת עדיין בטוחה שיש תקווה לרזונך. מה שקורה במצב הזה, הקולב מתקפל בגמישות יתירה ומושך בגרוטסקיות את החצאית מטה.

אם את זריזה והספקת להוריד את הענתיקה בזמן, הרי שהצלת את הקולב המסכן ואם לא, אז לא.

יש בתים שיש להם קולב עבור מכנסיים. אלו בדרך כלל אותם אנשים שיש להם בבית גם מגהץ מכנסיים, שזהו מתקן גיהוץ מיוחד למכנסיים, אבל לרוב משמש כמעמד לכל מה שמפוזר בחדר, החל ממעילים וכלה בחבל קפיצה וחוט מאריך. הרי החוק הוא כזה: אם אין שום דבר על הרצפה, החדר מסודר. נקודה.

ובחזרה לקולב המכנסיים, אפשר להשתמש בו גם עבור חצאיות שלרוע המזל לא זכו ללולאות סאטן בתוכן.

לסיכום, מדובר בקולב עצמתי בהחלט, עם מעמד די גבוה בארון הבגדים, אולם לא גבוה כמו קולב העץ שעומד בסכנת הכחדה, שהוא בעצם מלך הקולבים, אביר האבירים, של הארון.

את קולב העץ תמצאו לרוב אצל סבא וסבתא שלכם או אצל דוד יוסי שגר בקומה ראשונה ויש לו בדירה ריח של שום. גם סבא וסבתא וגם יוסי לא יזרקו את קולבי העץ שלהם לעולמים. ישנה אפשרות סבירה מאד שהקולב מתגלגל לו בתוך המשפחה עוד מתקופת הצאר ניקולאי השני ואין שום אדם בעולם עם אומץ גדול מספיק לנתק את השושלת המפוארת הזו.

אפרופו יוסי, ליוסי יש בבית, מלבד קולבי עץ שחוקים אך חזקים ועמידים, גם המון ווים. אתם בטח שואלים, "למה?" ובכן, כשיוסי הגיע לארץ עם אשתו בלומה, לא היה להם ארון והם תלו כל מיני ווים מפלסטיק, בצבעים שונים, בכל מקום שהצליחו לתקוע בו מסמר בלי לצעוק "אאוץ'".

וכך, בסלון ובחדרים התנפנפו להם מפות, סדינים ומגבות ועוד כהנה וכהנה. לימים, כשהבת שלהם חנה מנוחה שגרה בלייקווד, באה לבקר, החליטה היא לעשות סדר ב"מרכז הוו והמסמר", כפי שהיא כינתה בשעשוע.

חנה מנוחה הלכה וקנתה סוג של מתקן, שמלבישים אותו מעל הדלת ועל כל מתקן כזה יש חמישה ווים, שעליהם אפשר לתלות ישירות תיקים, מגבות, גרביים, תיק רחצה ואפילו תיק תפילין שיוסי קיבל במתנה מהחתן ירוחם וכן ניתן לתלות עליו קולבים מעץ. ברוך השם. וכך, בבית של יוסי, על כל דלת תראו מתקן מפואר שכזה.

ועכשיו הגענו לפאר הקולבים, בלשון המעטה, או בלשון סגי נהור, "תבחרו אתם".

מדובר בקולב שלכל אחד יש כמה עשרות ממנו בבית. אצל משפחות עצלניות נמצא אותן יותר. אצל משפחות שאינן עצלניות נמצא אותן פחות ואין כאן המקום לשפוט חלילה, זאת רק עובדה.

ובכן, כפי שתיארתם, מדובר בקולב מתכת שאותו מקבלים ב"מתנה" מהניקוי היבש.

אין ספק שהתחושה שהנה, קיבלנו משהו בחינם, היא תחושה שאין שניה לה ומה גם שבתחתית התודעה, אנו מבינים היטב שעל הקולב הזה שילמנו ממיטב כספנו, עדיין זה עושה לנו נעימי בגב.

והערת אגב לגבי ניקוי יבש" לא ברור בדיוק על מה משלמים בו, כי אם זה ניקוי יבש אז מה בדיוק קורה שם? הרי לא משתמשים שם במים ולא בסבון מכיוון ששניהם רטובים, אז על מה בעצם אנחנו משלמים? על הקולב. והדברים ברורים...

אז כשאתם יוצאים לקנות קולבים חדשים לזוג הטרי, קחו בחשבון את הניקוי יבש ואת הירושה שעוברת מדור לדור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר