מתיחות בצפון

חשודים זוהו סמוך לגדר הגבול; נשללה חדירה לישראל

יממה אחרי חדירת מחבלי חיזבאללה לישראל, דיווח דובר צה"ל כי זוהו מספר חשודים סמוך לגדר הגבול עם לבנון. בסיומן של הסריקות נמסר כי לא היתה חדירה לישראל (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באב תש"פ | 28.07.20
(צילום: David Cohen/Flash90)

חיזבאללה נוקם שוב? תצפית של צה"ל זיהתה הערב (שלישי) מספר חשודים במרחב הגליל המערבי סמוך לגדר הגבול עם לבנון. דובר צה"ל עדכן כי האירוע תחת מעקב וכעבור מספר שעות מסר כי לא היתה חדירה לישראל.

החשודים זוהו כשהם סמוכים לגדר של אחד היישובים בגליל המערבי. הרבש"ץ של היישוב הנחה את התושבים לשמור על כוננות.

תושבים באזור מדווחים כי קיבלו הנחיות להישאר בבתים ולא להסתובב מחשש לחדירה. כבישים באזור נחסמו לתנועת כלי רכב.

כשעתיים לאחר מכן, נמסר מדובר צה"ל כי לאחר סריקות במרחב נמצא כי לא הייתה חדירה לשטח מדינת ישראל".

התקרית, יממה אחרי חדירת חוליית מחבלי חיזבאללה לתוך שטח ישראל. תצפיתנית של צה"ל זיהתה אותם, והם הוברחו חזרה לשטח לבנון.

בתגובה, צה"ל ירה פגזים לעבר יישוב לבנוני - אחד מהם פגע בתוך בית והחריב אותו. בחיזבאללה איימו כי ינקמו, ובישראל העריכו כי הנקמה תצא לפועל בקרוב.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך סיור בפיקוד הצפון: "אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי".

"אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו, נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו. אני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת - ישראל ערוכה לכל תרחיש".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "חוליית מחבלי חיזבאללה חדרה לשטח ישראל בניסיון לפגוע בלוחמי צה"ל. הלוחמים פעלו במקצועיות ובדיוק רב ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה ובוודאי שבאזרחים".

"לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות על כל פעולת טרור. מי שיעז לבחון את צה"ל מסכן את עצמו ואת המדינה ממנה פועל. כל פעולה תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר בבירור: צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה. ישראל ומערכת הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש קרוב או רחוק ככל שיהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר