"פעלתי לדורות"

הקצין הדתי שפיקד על גירוש גוש קטיף מדבר

15 שנה לפינוי גוש קטיף ותא"ל גרשון הכהן, שפיקד על הפינוי, לא מתחרט אך מדגיש כי הפינוי הוביל לתוצאה שלעולם לא יפנו שוב יישובים יהודים • כך הצלתי את פינויים ביו"ש (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

15 שנה לפינוי גוש קטיף ותא"ל גרשון הכהן, שפיקד על הפינוי, לא מתחרט אך מדגיש כי הפינוי הוביל לתוצאה שלעולם לא יפנו שוב יישובים יהודים. הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "אני הבנתי לעומק שגם אם אני מסרב, יהיה יותר גרוע. יהיה שם מישהו שלא מכיר את האירוע. לדוגמא? התמונה מכפר מימון של שוטרים וחיילים מתפללים עם המפגינים. מה שזה יצר - זה לא אנחנו והם, זה לא שתי קבוצות. אלא נפגשו עיניים של אחים יהודיים. זה לא עימות".

בפינוי בית הכנסת בכפר דרום, שפכו חומצה על הכוחות?

"זה לא בדיוק חומצה, זה היה מים עם מלח. בסה"כ זה היה בצורה שצריך לשפוט אותה בפרופורציה, מרוסן מאוד. המפונים התפנו בצורה אצילה. בתקשורת הוציאו דברים מפרופורציה".

הכהן הסביר מדוע ההתנתקות הובילה שלא יהיו יותר פינויים: "השבוע ביום שישי האחרון כותב נחום ברנע 'המתנחלים הפסידו שטח והרוויחו כוח. הפסידו בקרב ונצחו במערכה'. לזה כיוונתי. הוא עומד על ידי כשהסתיים פינוי בתי הכנסת ואומר 'זהו, זה נגמר'. אמרתי לו 'זה לא נגמר. זה יהדהד לדורות, פעלתי כך שזה יהדהד לדורות'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר