15 שנה להתנתקות

עומר ינקלביץ: ההתנתקות הביאה להקמת מדינת טרור

לקראת ט' באב, ובמלאות 15 שנים להתנתקות – שרי כחול לבן עומר ינקלביץ' ואלון שוסטר סיירו יחד במקום • השרה: "פינוי יישובים ושטחים לא מוביל לשלום" • צפו בתיעוד (חדשות)

(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

במסגרת ציון 15 שנה להתנתקות ולקראת ט' באב, יזמה שרת התפוצות עומר ינקלביץ' ביקור משותף יחד עם שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר במרכז מורשת גוש קטיף בניצן.

לאור הצורך באחדות בעם ובממשלה, על רקע הקיטוב המתגבר, ובפרט ערב תשעה באב, בחרו צמד השרים ממפלגת כחול לבן, אלון שוסטר מקיבוץ מפלסים ועומר ינקלביץ', לבקר יחדיו במרכז להנצחת גוש קטיף, המסמל תקופה של מחלוקת ציבורית גדולה בחברה הישראלית.

השרה ינקלביץ': "ביקשתי מהשר שוסטר לסייר יחד, דווקא מפני שדעותינו האישיות חלוקות בעניין העקירה מגוש קטיף. גם אלון שהוא איש התיישבות יסכים איתי, שמפעל ההתיישבות בגוש קטיף היה מפעל התיישבותי וחינוכי מרשים. אני אגיד *שעקירת ההתיישבות שם הייתה צעד מוטעה שהביא בעקבותיו מדינת טרור, ואלון יגיד שזה היה צעד הכרחי לטובת השלום. שני קצוות, באותה מפלגה, והנה הגענו לכאן יחד. בפרט בערב תשעה באב, יום החורבן הלאומי של עם ישראל, אני מאמינה בשיח מאחד גם בין בעלי דעות קוטביות".

במהלך הביקור במרכז מורשת גוש קטיף אמרה שרת התפוצות, עומר ינקלביץ': "עקירת גוש קטיף היא פצע מדמם שעדיין פתוח בגוף האומה. הרגשתי בבשרי את כאבם של העקורים, חלוצי גוש קטיף היו מלח הארץ, הטובים שבבנינו ובבנותנו. מדינת ישראל כולה חייבת להם המון. המסקנות שעלינו להסיק, בין היתר, מעקירת גוש קטיף היא, שפינוי יישובים ושטחים לא מוביל לשלום. היא הביאה להקמת מדינת הטרור בעזה שקמה בעקבות כך, זה תמרור אדום שצריך להנחות אותנו בכל פעולה מדינית".

בסיום הסיור, נפגשה השרה ינקלביץ' עם הרב יגאל קמינצקי, ששימש כרבו של גוש קטיף עד הפינוי וכיום מכהן כראש הישיבה הגבוהה שהוקמה בניצן. השרה חתמה על כד היסטורי עם כיתוב מגילת העצמאות שהעניקו מתיישבי גוש קטיף לנשיא חיים הרצוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר