ההפגנות נגד נתניהו

12 מפגינים נעצרו בירושלים; מכת"זית המשטרה לא פעלה

אלפים הפגינו בירושלים ובתל אביב נגד רוה"מ נתניהו; בתל אביב ההפגנה התפזרה ללא עצורים אך בירושלים נעצרו 12 מפגינים לאחר שסירבו להתפנות; המשטרה לא השתמשה במכת"זיות (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

אלפים רבים הפגינו אמש (מוצאי שבת) בירושלים, בתל אביב ובאזורים נוספים ברחבי הארץ, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הלילה פינתה המשטרה את המפגינים בכיכר פריז בירושלים, בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור ועצרה 12 מהם לחקירה.

במהלך פינוי המפגינים שסירבו לעזוב את המקום הם קראו לעבר השוטרים "בושה, בושה", ו"שוטר על מי אתה שומר".

בירושלים, השתתפו כ-10 אלף איש בהפגנה, במהלכה הם הניפו שלטים נגד נתניהו והממשלה. במהלך ההפגנה צעדו המפגינים מרחוב בלפור למרכז ירושלים ולקראת חצות מרביתם התפזרו. בשעה 01:00 פעלו שוטרי יס"מ כדי לאסוף מהמפגינים את האמצעים שייצרו ראש ורק בסמוך לשעה 02:00 החל הפינוי בכוח של המפגינים שנותרו בכיכר.

יצוין כי הפעם המשטרה בחרה שלא להשתמש במכת"זיות, למרות שאלו הובאו מראש למקום, וזאת בניגוד להפגנות הקודמות.

(צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שהגיעה להפגנה בבלפור, אמרה: "באנו לעצור את מגפת ההסתה, השחיתות, הגזענות והאבטלה כדאי שהמסיתים יפנימו - זה לא ייגמר עד שנתניהו ילך הביתה".

לאחר פיזור ההפגנה, אמר מפקד מרחב ציון במשטרה, תת-ניצב עופר שומר, כי "רוב המפגינים סיימו את המחאה בצורה יפה, מסודרת ומכבדת, אני רוצה לשבח את המפגינים שהגיעו לפה על התנהגות מופתית. אפשר להגיד שכמעט 10,000 איש התנהגו בצורה מופתית, סיימו את המחאה שלהם ועזבו בצורה מסודרת הביתה.

"נשארו חלק קטן של מפגינים, ממש קומץ, עד 200 איש, שסירבו להתפנות. אפשרנו להם להישאר אחרי 11 בלילה כמעט עד השעה 02:00 בלילה, כרזנו והזהרנו, ובסופו של דבר נאלצנו להשתמש בכוח סביר כדי לפזר אותם.

"אני שמח שהמחאה הגדולה הסתיימה בצורה מסודרת. חשוב להדגיש - המשטרה עשתה תהליך של הידברות, היו פה אנשים עם רצון טוב, עשו את זה בצורה מסודרת. הוכחנו שעם הידברות נכונה אפשר להפגין ולמחות בצורה מסודרת ואין עם זה שום בעיה. המשטרה מאוד חשוב לה לאפשר את חופש המחאה, לאבטח את המפגינים שמגיעים לאן וזה מה שעשינו".

תנ"צ עופר שומר מפקד מרחב ציון (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה ציינה בהודעתה כי "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, שבמהלכה המשטרה אפשרה יציאה לתהלוכה לאזור מרכז העיר וחזרה לכיכר פריז.

"לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה. בתוך כך, המשטרה עיכבה / עצרה 12 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן".

(צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

בהפגנה בתל אביב, שנערכה בפארק צ'ארלס קלור, נשאו דברים אמנים, במאים ו'אנשי תרבות' שקבלו על כך שהממשלה סגרה הכל ומנעה מהם לעבוד. אלי ביז'אווי אמר כי "חודשיים ישבנו בבית כדי לגלות שהייתם עסוקים בעצמכם, במשרותיכם, בטפיחה עצמית על השכם, וההיערכות ליום שאחרי - התחילה ביום שאחרי.

"אנחנו אוהבים את המדינה ואיבדנו אמון, קונצנזוס של שבר. לא אנרכיסטים ולא בולשביקים. זעקת המונים מהדהדת. אדוני ראש הממשלה: מרוב הפרד, במה יישאר לך למשול?".

יצוין כי במהלך השבת עצרה המשטרה חשודים בתקיפת מפגינים. שלושה בני אדם נעצרו לאחר שהתיזו מים על מפגינים בצומת שדרות; בצומת אשקלון נעצר אדם שקילל מפגינים וירק עליהם ובחיפה עיכה המשטרה חשוד שיידה אבן על מפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר