בתום 'קבינט הקורונה'

הרעיון שנשקל: סגר כללי - בשבועיים האחרונים של אוגוסט

תמונת המצב בישראל, המציגה את המשך התפשטותו של נגיף הקורונה, עמדה במרכז ישיבת 'קבינט הקורונה' שהתכנסה היום. בדיון התברר, כי גם הטלת סגר כללי נשקלת ברצינות. אלו 4 האופציות (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ממראות הסגר על בני ברק. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את 'קבינט הקורונה' שבראשותו, לדיון בתמונת המצב והצעדים הנדרשים להפחתת היקף התפשטות הקורונה בישראל, ובמהלך הדיון התברר מהן האופציות הנשקלות.

בהודעה שהוציא נתניהו לאחר מכן נמסר, כי הוא הנחה להביא בתוך 48 שעות הצעה לשולחן הקבינט, "לצמצום המגעים והורדת מספר הנדבקים" = כאשר גם סגר כללי הוא אחת מהאפשרויות הנשקלות.

תחילה, בפתח הדיון הועברו סקירות מפי פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וראש המל"ל מאיר בן שבת, שהסבירו לשרים את עיקרי תמונת המצב הכוללת.

בכירי המערכת, אתמול (צילום: לע"מ)

בתום דיון קבינט הקורונה אמר ראש הממשלה, כי "הצעד הראשון הוא המסכה: המכשיר הטכנולוגי המתקדם הזה מונע את התחלואה. חובשים אותו כפי שחבשו אותו לפני מאה וכמה שנים, הוא מונע את המחלה. אם לא חובשים - המחלה מתפשטת".

"הדבר השני זה צמצום המגעים - מה שדיברנו עליו בקבינט, שיימשך בעוד 48 שעות לקבלת החלטות, זה צמצום המגעים ע"י כמה אפשרויות: אפשרות אחת ואנחנו מנסים להימנע ממנה - זה סגר כללי על כלל המדינה", אמר נתניהו, כשהוא מכוון להצעתו של ראש המל"ל להטיל סגר בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט.

לדבריו, "האפשרויות האחרות הן שלושה סוגי סגרים אחרים: סגרים מקומיים על ערים אדומות, יש כאלה, ותהיה הידברות עם ראשי הערים וסיוע בכל דרך אפשרית, כולל לעסקים. לא רק לערים עצמן אלא גם לעסקים בתוך הערים הללו עם מדד מפורש לימי סגירה וכדומה".

"הדבר השני שאנחנו מדברים עליו זה סגרים ליליים. זאת אומרת להגביל פעולה משעה מסוימת עד שעות הבוקר. הדבר השלישי, זה סגרי סוף שבוע. כמובן שתהיה אפשרות לחבר בין הדברים, להביא חלק מהדברים או להביא את כל הדברים".

נתניהו הסביר: "אנחנו חייבים להוריד את התחלואה. פשוט חייבים. אנחנו לא יכולים להשאיר את זה כפי שהוא. יש גם חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזאת, בייחוד לגבי מערך קטיעת התחלואה, איתור החולים, בידוד החולים וכדומה. זה חשוב, אנחנו חייבים לטפל בגל הזה".

"הגל הזה מכה כרגע את רוב המדינות מחדש. מדינות שהצליחו לסגור כמונו והתחילו לפתוח, קיבלו פחות או יותר את מה שקורה אצלנו, משום שהנגיף הוא הנגיף הוא הנגיף", סיים ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר