"תשמרו על הכללים"

חשש בעולם: ייתכן שלא יהיה חיסון ל'קורונה'

על אף הדיווחים היומיים של מספר חברות המתעסקות בפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, ארגון הבריאות העולמי, מצנן היום, את ההתלהבות ומבהיר שייתכן ולא יהיה כלל חיסון לנגיף המסוכן (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חיסון קורונה (צילום: שאטרסטוק)

על אף הדיווחים היומיים של מספר חברות המתעסקות בפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, ארגון הבריאות העולמי, מצנן היום (שני), את ההתלהבות ומבהיר שייתכן ולא יהיה כלל חיסון לנגיף המסוכן.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, הסביר כי אין התחייבות שחיסון לקורונה תפתור את כל בעיות התחלואה, מה גם הוסיף, אדנהום, כי ייתכן ולעולם לא יימצא חיסון אפקטיבי לנגיף.

בפתח דבריו אמר: "יש מספר חיסונים שנמצאים כעת בשלב השלישי והאחרון של פיתוחם, והתקווה היא שבסוף יפותחו מספר חיסונים שיהיו אפקטיביים ושיוכלו להגן על אנשים מפני הידבקות, אך כרגע, אין שום פתרון לנגיף וייתכן שגם לא יהיה".

"אני קורא לכל מדינות העולם", המשיך אדנהום בדבריו ואמר, "כי במידה והם רוצים לצמצם את התפשטות הנגיף, הם חייבים לשמור על הכללים הבסיסיים של עטיית מסכה ושמירת מרחק ולהמשיך בקידום מערכי בדיקות הקורונה והחקירות האפידמיולוגיות.

בארגון הבריאות ציינו, כי חודש יולי רשם את היקף התחלואה הגדול ביותר מאז תחילת ההתפרצות בישראל. עיקר התחלואה נרשמה בארה"ב, שם אובחנו 1.87 מיליון מקרי הידבקות בחודש האחרון. גם בהודו נרשמה תחלואה נרחבת, כאשר 1.1 מיליון מתוך 1.75 מקרי ההידבקות במדינה התרחשו במהלך חודש יולי.

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הזהיר את חברי קבינט הקורונה כי "לא יהיה חיסון בטוח לציבור בחורף הקרוב, את החורף הזה נעבור בלי חיסון לקורונה. לא צפוי שיהיה חיסון זמין בזמן הקרוב – לפחות עד סוף פברואר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר