לקראת החזרה:

השרים קיימו שיחה עם צוות הקורונה בהודו

בני גנץ וגבי אשכנזי, קיימו היום שיחה באמצעות הזום עם משלחת מטעם משרד הביטחון ומשרד החוץ להודו, שיצאו בשביל ללמוד ולבצע ניסויים לאבחון מהיר של הקורונה (בארץ)

גנץ בשיחת הזום (צילום: אריאל חרמוני | משרד הביטחון)

שרי הביטחון והחוץ גנץ ואשכנזי, ערכו היום (רביעי), שיחת זום עם משלחת מטעם משרד הביטחון ומשרד החוץ להודו, שיצאו בשביל ללמוד ולבצע ניסויים לאבחון מהיר של נגיף הקורונה.

חברי המשלחת צפויים לחזור לארץ, אחרי שהשלימו את משימתם – איסוף של יותר מ-20 אלף דגימות בתוך 9 ימים, עבור השלבים הסופיים בניסוי להשגת טכנולוגיות מתקדמות לאבחון מהיר של קורונה.

המשלחת הישראלית מונה כ-20 איש, שחלקם ממשרד הביטחון, צה"ל, משרד הבריאות ועוד. בראשה עמד שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא ונספח צה"ל ומשרד הביטחון בהודו, אל"מ אסף מלר.

משלחת ישיצאה להודו לבצע ניסויים • צפו

חברי המשלחת סיפרו לשרים בשיחת הזום, כי הקימו בעיר דלהי 6 מתחמי בדיקה לדגימת קורונה ושתי מעבדות לריכוז הנתונים, על מנת לנסות באופן המהיר ביותר 4 טכנולוגיות לזיהוי קורונה – ניתוח גלי קול, בדיקת ינשוף (זיהוי מבוסס גלי טרה-הרץ), זיהוי איזותרמי ובדיקת חומצות פוליאמניות.

שר הביטחון בני גנץ אמר במהלך השיחה: "המסע הזה טרם הסתיים, נסכם אותו כשיהיה לנו פיתרון, אבל זוהי גאווה ציונית, טכנולוגית, מבצעית וביטחונית בהיכולת לחשוב ולייצר פעולה מרשימה".

שיחת הזום

"אנחנו צריכים", אצר גנץ, "מערכות שיאפשרו חיים עם שגרת קורונה והפיתרון הזה יכול להוות כלי מודיעיני רפואי חשוב. כשאין לך מודיעין אתה נותן מכות בכל מקום ולא רק איפה שצריך ומאבד בכך זמן יקר מפז. אני מודה לחברי המשלחת ומקווה שנביא בקרוב בשורות חשובות בעזרת הממצאים שאספו".

שר החוץ אשכנזי הוסיף ואמר: "המשלחת היא דוגמא יוצאת דופן לשיתוף פעולה שקודם כל תורם למלחמה בקורונה, מדובר בהצלחה שהיא חוצת משרדים ויבשות".

עוד הוא הודה לנציגים והזכיר, כי "לפעילויות מסוג זו יש גם השפעה מדינית חשובה. בנוסף, צריך גם להודות לכל אנשי הטכנולוגיה שנשארו מאחור אך תרומתם לא פחות חשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר