הנתונים המלאים

הסקר הפנימי של 'דגל התורה' על הטיפול ב'קורונה'

הסקר הפנימי של חמ"ל 'דגל התורה' על הטיפול ב'קורונה' מעלה כי 80% לא קיבלו מענה ממשרד הבריאות וכ-50% נתקלו בקשיים כשפנו לקבל הנחיות או בדיקת קורונה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Aloni/FLASH90)

במהלך גל ה'קורונה' הראשון, הופעל בירושלים חמ"ל עירוני בו היו חברים נציגי פיקוד העורף, משרד הבריאות, קופות החולים ועוד, כאשר הנעזרים בחמ"ל התבקשו להשיב על שאלון מיוחד.

מתוצאות השאלון שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי קיים קושי משמעותי בקבלת מענה מהשירותים הקיימים הן על הנחיות מדויקות והן על מתן בדיקות.

46% מהמשיבים העידו על עצמם כי חששו שנחשפו לחולה או שיש להם תסמינים לקורונה, אולם כמעט 50% מהמשיבים נתקלו בקשיים במהלך הפנייה לקבלת הנחיות כיצד עליהם לנהוג אחרי חשיפה לחולה או לצורך קבלת הפנייה לבדיקת קורונה.

בנוסף, למעלה מ-40% מהמשיבים נאלצו לקבל עזרה מגורם אחר שאינו קופת החולים לשם קבלת הבדיקה.

כ-30% מהמשיבים לא קיבלו מענה זמין מקופת החולים, וכמעט 80% לא הצליחו לקבל מענה זמין ממוקד משרד הבריאות.

במקרה בו היה צורך להתפנות למלונית קורונה, כ-30% מהמשיבים נתקלו בקושי מול משרד הבריאות או פיקוד העורף.

במידה ונזקקו למידע או סיוע בנושא הקורונה, כ-30% מהמשיבים בחרו לפנות לגורמים מתוך הקהילה או אחרים, ולא לקופת החולים או למוקד של משרד הבריאות.

כמעט 50% מהמשיבים טוענים כי המענה דרך נציג הקהילה קיצר את התהליך. לשאלת הסיוע בעת בידוד, כמעט 25% ענו כי קיבלו סיוע מהקהילה, כמעט 30% מארגוני חסד ו-24% מגורמים אחרים. רק 6% השיבו כי קיבלו מענה עירוני.

ב'דגל התורה' טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי עד עכשיו סייעו לאלפי מקרים ופניות שזרמו אליהם ללא הפסקה.

אנשי 'דגל התורה' מעיריית ירושלים דרשו מחברי הכנסת שיסייעו להם בהכרה רשמית כחמ"ל חרדי מקצועי – כגורם המקצועי המטפל בקורונה בציבור הירושלמי ומתוך כך, חיבור לגורמי המקצוע הבכירים במשרד הבריאות ופיקוד העורף והצגתנו ככתובת מרכזית לתקשורת עבור גורמי המקצוע השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר