סקירה פומבית

המודיעין האמריקני: איראן רוצה שביידן ינצח

רוסיה מעדיפה את דונלד טראמפ; סין ואיראן רוצים לראות את ג'ו ביידן בבית הלבן • סקירה נדירה של המודיעין האמריקני, נמסר פומבית לקראת הבחירות המתקרבות לנשיאות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ו ביידן (צילום: שאטרסטוק)

פחות משלושה חודשים לבחירות לנשיאות ארה"ב: בכיר במודיעין האמריקני מתריע מפני ניסיונות של רוסיה, סין ואיראן להשפיע על תוצאות המירוץ לבית הלבן.

באופן חריג, מסר מנהל המרכז הלאומי לביון נגדי של ארצות הברית, ביל אוונינה, הצהרה פומבית בו התייחס לניסיונות השונים, ופירט.

לדבריו, גורמים ברוסיה מנסים לפגוע במעמדו של המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, בעוד שסין ואיראן פועלות נגד בחירתו מחדש של הנשיא טראמפ.

"אנחנו מודאגים בעיקר מהפעילות השוטפת והפוטנציאלית של סין, רוסיה ואיראן", אמר, והסביר: "שחררנו את המידע הזה לציבור כדי לסייע לאמריקאים למלא תפקיד קריטי בהגנה על הבחירות שלו".

הוא הוסיף כי "מדינות זרות ימשיכו לעשות שימוש באמצעים סמויים וגלויים, במטרה לנסות ולהשפיע על דעותיהם ועמדותיהם של אזרחים אמריקאים, לשנות את המדיניות של ארצות הברית, להגביר את חילוקי הדעות ולערער את האמון האמריקאי בתהליכים הדמוקרטיים".

אוונינה ציין כי סין מרחיבה את מאמציה, גם באמצעות לחץ על פוליטיקאים. ברקע, הביקורת הקשה שהעביר טראמפ על סין מאז התפרצה מגפת הקורונה. "בסין מעדיפים שהנשיא טראמפ, אותו רואים בבייג'ינג כבלתי צפוי, לא ייבחר בשנית".

באיראן פועלים נגד טראמפ, מחשש כי אם ייבחר שוב, יגביר את הסנקציות עליהם. הוא ציין כי האיראנים מנסים לחתור תחת המוסדות הדמוקרטיים של ארה"ב, פועלים נגד הנשיא טראמפ, ועל מנת לפלג את המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר