מהאדנית לצלחת: איך תגדלו את האוכל שלכם בעצמכם, בקלות

אין ברשותכם שטחים עצומים של אדמה וצוות של גננים כדי לעזור לכם לגדל מזון משלכם? הנה כמה דרכים לעשות זאת בצורה אחרת (בית וסטייל)

(צילום: Unsplash)

אם, כמו רובנו, אין ברשותכם דונמים של אדמה וצוות של גננים כדי לעזור לכם לגדל מזון משלכם, אך אתם חושקים בסיפוק שנלווה למראה הזרעים שהזנתם וטיפחתם גדלים למשהו שאתם יכולים לאכול, הנה כמה דרכים לגדל את האוכל שלכם, ללא צורך בחצר האחורית שתעשה את העבודה.

1. צאו מהקופסא

גם אם יש לכם מרפסת די זעירה, אתם עדיין יכולים לגדל כמות הגונה של מזון. אבל, יתכן שיהיה עליכם לגלות קצת יצירתיות באיך אתם משתמשים בחלל שלכם.

ישנם שתילים שתוכננו במיוחד לתלייה על גדרות או להשענות על קירות, כל עוד אתם מוודאים שלצמחים שלכם יש מספיק מקום להתרחב השתמשו באדמה בריאה, בכמות נכונה של שמש ומים, וכך תוכלו לגדל את רוב הצמחים במרפסת שלכם, לא משנה באיזה גודל היא.

עם זאת, ככל שהמיכל שברשותכם גדול יותר, כן ייטב. מיכלים גדולים יותר יאפשרו לצמחים לפתח מערכות שורש חזקות יותר והם יישארו במים זמן רב יותר (עובדה מצילת חיים, באופן מילולי, עבור אותם סופי שבוע שאתם שוהים בהם מחוץ לעיר).

לגידול האוכל שלכם באדניות, למשל, במקום באדמה, יש למעשה כמה יתרונות. ראשית, לא תצטרכו לדאוג לנכש עשבים שוטים, לפקוח עין על מינים פולשים ולדאוג פחות לגבי בעלי חיים קטנים כמו חיפושיות שיאכלו את האוכל שלכם לפני שאתה תוכלו לעשות זאת.

2. הביאו אור פנימה

אחת הסיבות העיקריות שמקשות על שמירת צמחים בבית בחיים היא בגלל מחסור באור שמש. אם לבית שלכם אין חלונות רבים שמקבלים אור שמש מדי יום, הצמחים שלכם עשויים להיאבק כדי לשגשג.

למרבה המזל, יש דרך קלה לטפל בעניין. בימינו, ישנם פתרונות אור אלטרנטיביים. כאשר האור ממוקם מעל הצמח, הצמחים שלכם יקבלו את השמש שהם צריכים. ככל שהצמח גדול יותר, כך על האור להיות גדול יותר.
על ידי שימוש בפונקציות בסגנון זה, תוכלו לגדל הכל. מעשבי תיבול ועד עצי פרי. השמיים - או הגג שלכם - הם הגבול.

3. שמרו על פשטות

הייתם חוסכים לא מעט כסף על ידי גידול פירות אקזוטיים בעצמכם. אבל כאשר אתם עובדים עם שטח מוגבל ומשאבים, יבול פשוט הוא טוב יותר. נסו ללכת על צמחים חסונים הדורשים תחזוקה נמוכה כמו תפוחי אדמה. אתם יכולים לגדל אותם במיכלים פשוטים או בשקיות מלאות אדמה. ניתן לאכול תפוחי אדמה קטנים יותר, אם אתם לא יכולים לחכות שהם יגיעו לגודל המלא שלהם.

צנוניות, באותה מידה, קלות לגדול וצומחות במהירות. בתוך 25 ימים תוכלו למסוק אותן. כל מה שאתם צריכים זה 5 מגשים עמוקים מלאים באדמה נקיה. עליכם לכסות אותן עם נייר עד שהן נובטות. ברגע שזה קורה, העבירו אותן אל השמש וחכו שיגדלו.

וכמובן, עשבי תיבול הם קומפקטיים מספיק כדי לגדול בתוך אדניות על סורגים או בסיר קטן ליד הכיור במטבח. ישנם עשבים שאפילו מגיעים עם אור מובנה כדי לוודא קבלת כל האור והחום שהם צריכים.

4. חשבו בקטן

שמעתם על מיקרו-ירקות? אתם יכולים לעתים קרובות לאתר אותם בשוקי חקלאות ובחנויות לממכר מזון בריאות. ביסודו של דבר, מיקרו-ירקות הם גרסאות קטנות יותר של ירקות עלים נורמליים, עשבי תיבול וירקות.

הם זעירים, אבל יש להם מקור מרוכז של חומרים מזינים. הם גם גדלים מהר מאד וזה די מספק. נסו לגדל גרסאות מיניאטוריות של ירקות כמו חסה, כרוב או תרד. אתם יכולים אפילו לגדל ירקות זעירים כמו צנוניות או סלק. כל מה שאתה צריך כדי לגדל מיקרו-ירקות הוא מגש רדוד, קצת אדמה ואת הזרעים עבור הצמח שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר