"פתרון זמני"

אין בחירות? הליכוד יקדם חוק דחיית תקציב

לאחר גל השמועות על בחירות בנובמבר הקרוב, לעת עתה הוחלט על ידי נתניהו, לקדם את הצעת החוק לדחיית תקציב המדינה, מה שאומר שבחירות ירד מהפרק • דרעי תומך (בארץ)

נתניהו וגנץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

לאחר אוסף של שמועות, הבהרות וספקולציות, הליכוד מאשר הערב (ראשון), כי הוא תומך בחוק דחיית התקציב, מה שימנע ככל הנראה את הבחירות שהיו צפויות בנובמבר הקרוב.

על פי המידע שמסרו היום בסיעת 'דרך ארץ' (של האוזר והנדל), נתניהו הסכים לקדם בהליך מהיר חוק לדחיית תקציב המדינה, עד לקריאה שנייה ושלישית.

על פי ההצעה של השניים, התאריך לאישור התקציב יידחה במאה ימים, ואם היא תאושר, הכנסת לא תפוזר אם התקציב לא יעבור עד 25 באוגוסט, והכנסת תוכל לאשר אותו עד 25 בנובמבר.

עמית סגל לפני שבועיים - מסביר מתי יהיו בחירות (מתוך האינסטגרם של עמית סגל)

מי שכבר תומך בהצעת החוק, הוא יו"ר ש''ס, שר הפנים אריה אריה דרעי, שאמר כי "סיעת ש''ס תתמוך בקריאה הטרומית ובקריאה ראשונה בהצעת החוק של סיעת 'דרך ארץ' לדחיית מועד תקציב המדינה".

גורמים בקואליציה מעריכים, כי אמנם זה ידחה את הבחירות שהיו צפיות בנובמבר הקרוב, אך לא ברור האם זה רק פתרון זמני, בשל הזעם הציבורי נגד הבחירות.

שר התקשורת יועז הנדל, מי שמכהן כיו"ר דרך ארץ, אמר לאחר הסכמת הליכוד: "הצעת החוק תעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאה, וזו התקדמות מבורכת".

"בחירות בעת הזו הן פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ובציבור הישראלי. נעשה כל מאמץ כדי למנוע את טירוף הדעת שבהליכה לבחירות רביעיות בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים".

כזכור, אמש (מוצ"ש), שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התראיין לתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בחדשות 12, ואמר כי הוא לא רוצה בחירות עכשיו.

לדבריו, הוא "לא מתחרט לשנייה שנכנס לממשלה. היה משבר, אי אפשר היה להישאר אדיש למצב הזה. זה רחוק מלהיות מלבב אבל זה הכרחי".

"בשביל לייצב את הממשלה, נדרשת תכנית ל2020-2021. לא תקציב חגים ולא תקציב לסופ"ש, תקציב לשנה שלמה. זה מה שאנחנו מבינים. אגב, כל טובי הכלכלנים אומרים את הסיפור הזה ולכן אנחנו מתעקשים. אני לא אוותר".

בנוגע ליחסים עם ראש הממשלה הוא אומר: "היחסים הם יחסים טובים, ברור על מה אנחנו חלוקים. לא נכנסתי לממשלה בשביל ראש הממשלה נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר