לומדים מהבית

נתוני סקר איגוד האינטרנט: 43% מהחרדים למדו מרחוק בתקופת ה'קורונה'

קרוב למחצית מהציבור החרדי למדו מהבית באמצעות האינטרנט בתקופת ה'קורונה', כך עולה מנתוני סקר איגוד האינטרנט. רבים גם עבדו מהבית באמצעות האינטרנט - אף יותר מנתוני המגזר הכללי (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

סקר חדש של איגוד האינטרנט הישראלי שבדק את דפוסי השימוש באינטרנט בעקבות משבר הקורונה, מעלה שינויים דרמטיים גם בקרב המגזר החרדי. לצד הגברת השימוש ברשת האינטרנט ובשירותים דיגיטליים בכלל הציבור הישראלי, מסתבר שגם בציבור החרדי חלה עליה בשימוש באינטרנט.

נתוני הסקר מצביעים על גידול משמעותי בשירותים דיגיטליים כמו תשלומים וקניות ברשת, קיצור תורים, שימוש בשירותי בנקאות דיגיטליים, מילוי טפסים מקוונים ועוד בעקבות הצורך בהקפדה על הריחוק החברתי, העבודה מהבית והחשש להידבקות במרחב הציבורי.

מגמות אלה שצברו תאוצה בכלל הציבור הישראלי בשנים האחרונות, קיבלו חיזוק משמעותי וצמצום פערים גם מול המגזר החרדי והחברה הערבית.

לפי נתוני הסקר כי בחלק מהנתונים, הציבור החרדי מוביל בשימוש על פני כלל משתמשי האינטרנט בישראל. כך למשל 27% מהנשאלים החרדים ציינו, כי בתקופת הקורונה הם עבדו מהבית באמצעות האינטרנט לעומת 22% שעבדו מהבית מקרב כלל משתמשי האינטרנט.

גם בכל הנוגע ללימודים מרחוק ניכר כי הציבור החרדי עושה שימוש אינטנסיבי באינטרנט. הנתונים מצביעים על 43% ממשתמשי האינטרנט החרדים שציינו שלמדו מהבית באמצעות האינטרנט בתקופת הקורונה, בהשוואה ל63% בכלל הציבור. בנוסף 45% מציבור משתמשי האינטרנט ציינו כי חוויית הלימוד הייתה חוויה חיובית עבורם.

נתונים אלה תואמים גם את נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה שלפיהם יותר ממחצית הסטודנטים החרדים שבחרו באוניברסיטאות, בחרו באוניברסיטה הפתוחה שפועלת באמצעות לימודים מקוונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר