מחקר מגלה

בגלל נגיף הקורונה: תחלואת שפעת נמוכה

ברחבי העולם נמדדת תחלואת שפעת נמוכה, בעיקר עקב המגבלות שהושתו במסגרת המאבק לקורונה • היערכות וריחוק חברתי יסייעו למנוע התפרצות מקבילה של שפעת והכבדה על מערכת הבריאות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

בחודשי החורף צפוי חצי הכדור הצפוני ובכלל זאת ישראל להיכנס לעונת השפעת - אך החשש מקריסה במערכת הבריאות יורדת, בזכות ה...קורונה.

לפי מרכז המידע והידע הלאומי למאבק בקורונה, התפרצות מקבילה של שני נגיפים מדבקים בעלי תסמינים נצפים דומים, שפעת לצד קורונה (2-CoV-SARS) עשויה להכביד על מערכת הבריאות וכן להכביד על מאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה בקורונה.

זאת, משום שמספר החולים החשודים והמבודדים יגדל ויהיה קושי במיקוד בדיקות הקורונה והחקירה האפידמיולוגית.

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה תיעוד מועט מאוד של תחלואת שפעת בחצי הכדור הדרומי. סביר מאוד שמקור הירידה בתחלואת השפעת טמון בהגבלות משמעותיות שהושתו על הציבור בתקופה זו במסגרת המאבק במגפת הקורונה.

מומלץ להמשיך ולהיערך לעומס מוגבר על מערכת הבריאות כתוצאה מהתפרצות מקבילה של שני הנגיפים (שפעת וקורונה) בישראל בחורף הקרוב, בדומה להיערכות שאר מדינות הכדור הצפוני.

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה תיעוד מועט מאוד של תחלואת שפעת בחצי הכדור הדרומי. סביר מאוד שמקור הירידה בתחלואת השפעת טמון בהגבלות משמעותיות שהושתו על הציבור בתקופה זו במסגרת המאבק במגפת הקורונה: סגרים, מניעת התקהלויות, סגירת מוסדות לימוד, הקפדה על היגיינה, ומסכות.

למרות הנתונים המעודדים, באמ"ן מוסיפים כי להערכתם, "לא הוסר מהשולחן תרחיש של התפרצות קורונה המלווה גם בתחלואת שפעת, בחורף הקרוב".

לכן, הם ממליצים לבחון את הצעדים הבאים:

א. הקפדה על חיסון הציבור לשפעת תוך הגדלת מספר החיסונים והגדרת יעדים לחיסון האוכלוסייה בדגש על קבוצות בסיכון וקבוצות עם פוטנציאל הדבקה גבוה. במידת הצורך, הקמת מתחמי "התחסן וסע".

ב. הסברת הסיכון בנושא ההתמודדות עם שפעת בעידן הקורונה.

ג. הרחבת מערך בדיקות הקורונה והיערכות לעומס מוגבר על מערכי החקירות האפידמיולוגיות ועל המאמץ לקטיעת שרשרת ההדבקה.

ד. היערכות לעומס מוגבר על בתי החולים והמרפאות בשל התחלואה המקבילה.

ה. שקלול האפשרות להתפרצות מחודשת של קורונה ולצידה שפעת בעת קבלת החלטות על הקלה בהגבלות ריחוק חברתי.

ו. מומלץ לתרגל תרחישים שונים של קליטת חולי שפעת מול קורונה ואבחונם – בבתי חולים, במרפאות ובכל חלק בשרשרת בו ישנו סיכון לבלבול בין שני הנגיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר