ישארו בכוננות

למרות החשש מנקמה: צה"ל מדלל כוחות

על אף המתיחות בין ישראל ללבנון, כוחות צה"ל שהיו פרוסים בחודש האחרון ברמת הגולן, חלקם יתחילו לקפל ציוד, וחלק יישארו בכוננות מחשש לפיגוע נקמה של החיזבאללה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
צה"ל פורס כוחות בלבנון, לפני שבועיים (צילום: David Cohen/Flash90)

על אף המתיחות בין ישראל ללבנון, כוחות צה"ל שהיו פרוסים בחודש האחרון ברמת הגולן, חלקם יתחילו לקפל ציוד, וחלק ישארו בכוננות מחשש לפיגוע נקמה של החיזבאללה.

כפי נראה, מי שידוללו יהיו כוחות חי"ר, טנקיסטים, הארטילריה וחיל האוויר. יחד עם זאת, הגבלות התנועה לחיילים באיזור הגבול יישארו בתוקפן.

מהפיגוע בגולן: נמצאו כלי נשק נוספים • צפו (דו"צ)

כזכור, לפני כשבועיים, חולייה של חיזבאללה, שמנתה לפחות ארבעה מחבלים, חצתה את גבול 'הקו הכחול' בהר דב במספר מטרים, ונכנסה לשטח ישראל כדי לבצע פיגוע - אך הוא סוכל.

מהפרטים שמסר צה"ל עולה, כי תצפיתניות זיהו את המחבלים, ומרגע כניסתם הם נשלטו גם בתצפית וגם באש. בהמשך, כאמור, נורתה לעברם ארטילריה שכללה נשק קל וירי מקלעים.

לאחר מכן, בעקבות האש בה פתח צה"ל, נמלטה חוליית הטרור לשטח לבנון. נכון לעכשיו, "לא ידוע לנו מצב המחבלים", אומרים בצה"ל.

למרות שאין נפגעים ישראלים בתקרית החמורה, הכוחות בכל מרחב פיקוד צפון נמצאים במוכנות להמשך. בצה"ל מדגישים: "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, ואנחנו נערכים להמשיך ולהגן על המרחב".

"אני לא יודע להגיד אם האירוע נסגר. מבחינתנו הוא עודנו מתנהל, כי יש ירי של מסכי עשן על מנת לבודד את מרחב ההר", הוסיף גורם בכיר. "אנחנו פותחים לתנועת אזרחים את הצירים במרחב הצפון, אך אלו עדיין סגורים לכלי רכב צבאיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר