"אפסות הפעולה שלך"

נתניהו למנדלבליט: "אתה מתיר את דמנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מכתב חריף, זועם ועוקצני ליועהמ"ש אביחי מנדלבליט, בו הוא כותב לו כי "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי היא התרה שערורייתית של דמנו" (חדשות)

מנדלבליט כמזכיר הממשלה עם נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיגר היום (שלישי), מכתב חריף ונזעם ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא טוען בפניו כי בשל הדחיינות והביורוקרטיה שלו - הוא מעמיד את חייו וחיי משפחתו בסכנה.

נתניהו פתח את מכתבו בעוקצנות וכתב: "למיטב זכרוני לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת. בחודשים האחרונים מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי".

"חשבנו", הוסיף נתניהו, "שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו. בשבוע שעבר, מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו בכלים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי חמור המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי חמור ובוטה זה - ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך.

"וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים לעשות מעשים חמורים לרעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה חמור ברוטלי ומזעזע".

נתניהו מצטט את המשפט הקשה אותו כתב הצייצן ברשת החברתית והוסיף, "אינני זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל איום בעל אופי חמור, כה משפיל ומבזה מאז הקמת המדינה. השתיקה של רוב ארגוני זכויות האישה והאדם ושל רבים מנציגי ומשרתי הציבור זועקת לשמיים. כך גם השתיקה ואוזלת היד שלך".

בשלב זה של ראש הממשלה עובר לתקוף את מנדלבליט בחריפות: "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים כלפי רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".

נתניהו לא מסתפק בכך וכותב: "איך היית מגיב אם האיומים הקשים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעייה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור?

"הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מיד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מיד מול כל מעשה עברייני מסוג זה".

נתניהו מסביר ושוב עוקץ את מנדלבליט בציניות: "כל אישה באשר היא, יהא מעמדה ותפקידה אשר יהא, ראויה להגנה. היא זכאית לכך שרשויות אכיפת החוק שאתה עומד בראשן (ביחוד לאחר שלקחת לעצמך את תפקיד פרקליט המדינה בנוסף לתפקיד היועץ המשפטי) ימצו את הדין עם אלה הנוהגים באלימות כה מתועבת.

"למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני, אני דורש ממך לפתוח מיד בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו".

"חשוב להדגיש", מסביר נתניהו, "אני מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד שהוא, וחובתך העליונה היא לפעול כנגדם ללא הפליה כלפי כל צד שהוא, גם כשהם מכוונים אלי ואל משפחתי.

"אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה בירוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית".

שעה קלה לאחר הפרסום נמסר מהמשטרה כי בעקבות הפוסט נפתחה חקירה - לפני מספר ימים. החשוד בכתיבת הפוסט, נחקר היום בשעות הצהריים באזהרה ביחידת הסייבר בלהב 433, ובסיום חקירתו שוחרר בתנאים.

עוד נמסר כי "מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בפוסט שפורסם במהלך חודש מרס 2019. החקירה נמשכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר