בין הזמנים בצל ה'קורונה'

הצרפתים שאלו, הגר"ג אדלשטיין השיב: במה יש להתחזק?

במסגרת יום שכולו תורה שנערך ע"י 'דרשו-צרפת' ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין אמר כי מי שיש לו מסגרת ישיבתית בישראל - כדאי להתאמץ לחזור לארץ; וגם, במה יש להתחזק בימים אלו? (אקטואלי)

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין (צילום: ללא קרדיט)

בימים האחרונים פנו רבני ארגון 'דרשו-צרפת' אל ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, והציגו לו סדרת שאלות ששלחו בני הישיבות הקדושות מצרפת, מענייני דיומא.

השאלות עלו במסגרת קעמפ מיוחד שערך הארגון לבני הישיבות במדינה, הלוקחים חלק בתכנית 'בזכות התורה' שנקבעה ע"י גדולי ישראל לתקופה זו.

"כיכר השבת" מגיש את השו"ת המלא:

מה עדיף ללמוד בבית דרך הטלפון מחשש הנגיף, או עם בבית מדרש עם חברותא?

ראש הישיבה: "תלוי. מי שיודע על עצמו שיכול להיזהר ולהישמר, כדאי שילמד עם חברותא. אם אין ברירה אז אפשר בטלפון. כל אחד לפי הכוחות שלו".

האם כדאי לבחורים שגרים בחו"ל לעשות מאמצים לחזור לארץ או לחכות לסוף המגיפה?

ראש הישיבה: "למי שיש מסגרת ישיבתית כאן, כדאי להתאמץ לחזור לארץ. מי שאין לו מסגרת כאן, עדיף שישאר שם, בוודאי אם יש לו את החברותות שלו שם, שיחכה בינתיים. רק אחרי שיסתדרו כאן המסגרות שיבוא הנה".

במה צריכים להתחזק בתקופה הזו?

ראש הישיבה: "תפילה, התמדה בתורה, ומידות טובות, ומוסר. יש להקפיד על תפילה בציבור, תפילה במקום תורה, וללמוד כמה שיותר, וללמוד גם מוסר באופן קבוע בכל יום, ספר מוסר שמעניין, שמרגיש שיכול להשפיע עליו".

הסביבה בצרפת בחלק מהמקומות היא לא של בני בתורה, מצד שני צריך להיות מעורב עם הבריות, מה הדרך הנכונה לבני תורה.

ראש הישיבה: "אם הוא יושב ולומד זה שומר עליו".

מה התפקיד של הרבנים והעסקנים?

ראש הישיבה: "לחזק את הבחורים בכל צורה שהיא".

מה עוד ניתן להתחזק בימים אלו?

ראש הישיבה: "עסק התורה זה חיוב גדול מאוד וגם זכות גדולה, וגם נותן למי שלומד חיים מאושרים. כך דרכה של תורה, הרי כתוב "אשריך בעולם הזה". החיים הכי מאושרים, גם בעולם הזה, זה חיים של תורה. כמה שיותר תורה, ותפילה בכוונה, ולימוד ספרי מוסר שאוהבים - וזה גורם להיות גדולים בתורה".

מארגון 'דרשו-צרפת' נמסר כי דבריו של ראש הישיבה השפיעו באופן עמוק על התלמידים שקיבלו על עצמם ללמוד סדר מוסר באופן קבוע. "בני הישיבות בצרפת נוטלים חלק פעיל בתכנית 'בזכות התורה', כמו עוד רבבות בני ישיבות מכל העולם היהודי. במסגרת פעילות מיוחדת לחיזוק הלימוד, התלמידים שמעו דברי חיזוק ממרנן ורבנן שליט"א, וקיבלו על עצמם להתחזק בסדרי הלימוד הקבועים, בפרט בתקופה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר