"רבינו"

הסדרה שתפענח את סוד קסמו של רבי נחמן

איך הפך רב חסידי, שנפטר לפני 210 שנה, לדמות המשפיעה ביותר על חייהם של מאות אלפי יהודים בארץ ובעולם? סדרה תיעודית חדשה סוקרת את התופעה ששמה "ברסלב" (מדיה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות כאן 11)

איך הפך רב חסידי, שנפטר לפני 210 שנה, לדמות המשפיעה ביותר על חייהם של מאות אלפי יהודים בארץ ובעולם? איך הפכה קבוצה קטנה של חסידים נרדפים, שכונתה "החסידים המתים", לתנועה הרוחנית הגדולה ביותר כיום ביהדות?

הסדרה התיעודית "רבינו", שתעלה לאוויר אי"ה בעוד כחודש, ט"ו באלול תש"פ, בתאגיד השידור כאן 11,סוקרת ומתעדת לעומק את התופעה המרתקת ביותר בעולם היהודי.

מהחרדים השורשיים ועד החילונים הגמורים, את כולם מאחד יהודי אחד, נינו של הבעל שם טוב, אותו הם מכנים בפשטות "רבינו" – הלוא הוא, רבי נחמן מברסלב זיע"א.

הסדרה מביאה לראשונה את סוד קסמו של אותו צדיק מסתורי שצווה לא להשאיר אחריו יורש, דרך דמויות מרתקות, מומחים מדיספלינות שונות וברסלבים מכל גווני הקשת והכיפה. הסדרה נכנסת ללב ולמעיין להבנת הנקודות החברתיות, התרבותיות, הפסיכולוגיות והרוחניות של ברסלב.

הסדרה "רבינו" תנסה לנתח את המהלך ההיסטורי ואת הסיבות שבה הפכה החסידות הקטנה והלא רלוונטית, להיות הדבר הכי עכשווי ונצרך במרחב היהודי, המושך אליו כל כך הרבה סוגים שונים של בני אדם מכל העולם.

בסדרה לוקחים חלק גדולי רבני ומשפיעי ברסלב, לצד ידוענים ושחקנים כמו שולי רנד, איתי תורג'מן, צבי יחזקאלי, נועה ירון ועוד...

הסדרה צולמה במשך כשנתיים בכל מרכזי ברסלב הגדולים וכן באומן בכמה ראש-השנה ברצף, לתעד את הקיבוץ בכמה זוויות שעדיין לא נראו על המסך.

בסדרה יופיעו צילומי ארכיונים נדירים של תולדות החסידות בישראל שנמצאים באמתחתו של ר' אברהם לייב בורשטיין ורואים אור לראשונה באופן רשמי וציבורי. וכן צילומים נדירים של הכיפה של רבי נחמן, כוס הקידוש של הצדיק וכיסאו המקורי לצד ראיונות עם גב' שרה גלבך שתחי', נינת רביז"ל, הרב משה ביננשטוק, הרב שמעון שפירא, עם הרב שלום ארוש ועוד.

את הסדרה תלווה מוזיקה מקורית ומיוחדת של אביתר בנאי ותמיר מוסקט יחד עם ניגונים של חיליק פראנק ושל להקת אגודת הכלייזמרים ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר