"הסגר על השולחן"

גמזו: "בלי משחקים, בלי חתונות בחצרות, בלי שבתות חתן"

בראיון ראשון למגזר החרדי, מתייחס פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לחשש מפני הסגרים בערים החרדיות ומצהיר כי הנושא אכן עומד על שולחן הדיונים ותוקף את החתונות ושבתות החתן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (צילום ועריכה: זאב רוזנברג ויוחנן בלייך )

פרופסור רוני גמזו, הממונה על המאבק בקורונה, העניק היום (רביעי) ראיון ראשון למגזר החרדי, והתייחס לאפשרות של הטלת סגרים על הערים החרדיות לצד הביקורת על קיום חתונות בניגוד להנחיות משרד הבריאות. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

בא נדבר על הערים האדומות שלצערנו רובם ערים חרדיות, אנחנו שומעים שגם ראש הממשלה וגם ראש המל"ל מאיר בן שבת תומכים בסגרים מקומיים על אותם ערים מה דעתך בנושא הזה?

"זה לא מדויק אף אחד לא תומך בסגרים באופן אוטומטי, כולם תומכים בהורדת התחלואה ומחפשים את הדרכים לעשות את זה ויודעים שסגר זה לא פתרון קסם, הניהול הנכון של העיר, של ירידה לפרטים של כל תחלואה ומוקד תחלואה, של כל משפחה, של כל מאומת ושל כל בידוד שצריך להתרחש, וכל אותם אנשים שמסרבים או מושכים או לא נבדקים עושים נזק לאותם ערים, תלכו להיבדק כי בסופו של דבר אדם שלא נבדק הוא אדם שידביק את המשפחה שלו.

אבל מה עושים כרגע בערים כמו ביתר עלית, מודיעין עלית, ירושלים, בני ברק, לא מדברים כרגע על סגר בערים הללו?

"זה תמיד נמצא ויהיה על השולחן וכשהיה סגר הוא יהיה עם הרבה יותר אפקטיביות, כלומר מניעת הדבקה בין בתי אב, אבל כרגע המדיניות שלי היא לא להתקרב לשם. אבל תבינו התחלואה בישראל עדיין גבוהה, היא עדיין מדירה שינה מעיניי.

"דיברת לפני דקה על המצב של בתי החולים אז בלי משחקים עכשיו, בלי חתונות בחצרות, בלי שבתות חתן לא מאושרות, בלי הדבקה בבר מצוות, על תעשו את זה! אתם עושים את זה אתם באמת יוצרים נזק בריאותי, אשפוזים, ומקרי מוות".

הזכרת חתונות, ראית שבוע שעבר את החתונה בקריית בעלזא בירושלים, מה חשבת על כך?

"חשבתי שזו הייתה חתונה בה יש ויהיו נדבקים, אז בשביל מה? למה לא לשמור על הסדר? למה לא להתרחק? למה לא להימנע מההדבקה הזאת? ירושלים עדיין יש בה תחלואה, ואני מדבר על אותם חתונות שלא צולמו, ואותם שבתות חתן שלא צולמו".

כאמור, הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר