השמיים נפתחים

ישראלים יוכלו להיכנס ליוון בלי צורך בבידוד

משרד החוץ הגיע לסיכום סופי עם בולגריה וקרואטיה, מדינות אדומות, על פתיחת השמיים לישראלים • יוון כבר הסכימה: ישראלים ייכנסו בלי בידוד • משרד הבריאות עדיין מתנגד (ארץ)

יוון (צילום: שאטרסטוק)

שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו היווני ניקוס דנדיאס הגיעו להבנות ראשוניות על כניסת ישראלים ליוון. מחר, ייפגשו השניים ויגיעו להסכמות סופיות.

יצוין כי עד היום, ישראל הייתה מוגדרת ביוון כמדינה אדומה, ולכן, בעל דרכון ישראלי לה היה יכול להיכנס למדינה בכלל. כעת, יוכלו להיכנס אף ללא צורך בבידוד.

כדי לסגור את ההסכם בין המדינות באופן סופי, שר החוץ היווני יגיע מחר לישראל ויערוך מספר פגישות, כדי לסגור את ההסכמות באופן רשמי.

בנוסף, משרד החוץ הגיע לסיכום סופי עם בולגריה וקרואטיה, מדינות אדומות אף הן, במטרה לפתוח את השמיים בין המדינות האדומות.

כמו כן, לפני שעה קלה התקיימה פגישה בין שרת התחבורה מירי רגב, שר החוץ גבי אשכנזי, ושר הבריאות יולי אדלשטיין. במטרה לקדם את מתווה פתיחת השמיים בראשון הקרוב.

הפגישה, היום, בין השרים (דוברות)

שרי התחבורה, הבריאות, החוץ והתיירות סיכמו כי מחר אחה"צ בשעה 16:00 יפורסמו המדינות אליהן יוכלו ישראלים לטוס ולחזור ללא צורך בבידוד. הדיונים המקצועיים ימשכו היום ומחר.

יצוין, כי על פי ההכרזה של הממשלה לפני כשבועיים, הטיסות ישובו לפעול בישראל כבר בשבוע הבא - בתאריך ה-16.8, עד עכשיו, לא היה ברור לאן הישראלים יוכלו לנסוע, והיום התברר כי יוכלו לנחות לעת עתה ביוון.

במקביל למו"מ המוצלח עם יוון, ישראל ניהלה משא ומתן גם עם איטליה, קנדה, ברלין גרמניה, קפריסין, ליטא, אוסטריה, הונגריה, גיאורגיה, ירדן, דנמרק ופינלנד, שיאשרו לישראלים להיכנס בתחומן.

יחד עם זאת, עדיין יש ויכוח עקרוני בין משרד החוץ המצדד בפתיחת השמיים כמה שיותר מהר, לבין משרד הבריאות, החושש עדיין לפתיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר