המסמך המלא

תקדים: בחורי ישיבות יעברו בדיקות קורונה בפתח זמן אלול

במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה במגזר החרדי, בטח בהיכלי הישיבות, תלמידי הישיבה יעברו בדיקות קורונה בפתח זמן אלול • מאחורי הקלעים: דרישה של רה"י בגיבוי הגרמ"ה הירש (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דרישה נחרצת של ראשי הישיבות הגאון רבי ברוך סולובייצ׳יק, הגאון רבי יגאל רוזן והגאון רבי יוסף חברוני - בגיבוי אולטימטום חד משמעי של חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי משה הלל הירש - הובילה למתן אישור תקדימי לקיום בדיקות קורונה לבחורי הישיבות בתחילת זמן אלול.

הפיילוט המדובר יצא לדרך כבר היום (חמישי) בישיבות שהקדימו את פתיחת הזמן ליום ראשון הקרוב. הבדיקות יבוצעו לאחר שוועד הישיבות ינפיק דרך קופות החולים אישורים מיוחדים לביצוע בדיקות וייעשה מאמץ לאפשר את קיום הבדיקות במסגרת הישיבות, כך דווח לראשונה בעיתון 'משפחה'.

ראשי הישיבות הציגו לפרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, מטרה ברורה: זיהוי מראש של הבחורים הנשאים וקטיעת שרשרת ההדבקה בקהילה החרדית - דרך הזיהוי בישיבות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבועות האחרונים התנהלו דיונים רבים בין ראשי הישיבות למערכת הבריאות בכדי לאשר את המתווה תקדימי שיאפשר בדיקה המונית לתלמידי הישיבות. מי שהיה מעורב בפן המשפטי, לבקשת ראשי הישיבות, היה עו"ד אבי בלום.

רוני גמזו בראיון ראשון לתקשורת החרדית (הראיון המלא, הערב)

לידי "כיכר השבת" הגיע המסמך המלא של ועד הישיבות למנהלי וראשי הישיבות שיפתחו את 'זמן אלול' כבר בתחילת השבוע הבא, מסמך בו מפרוט הליך בדיקת תלמידי הישיבות וההבנות שהושגו מול מערכת הבריאות.

בפתח המסמך נכתב: "לאור פעילותם האינטנסיבית סביב השעון של מנהלי משל"ט ישיבות הנכבדים רוני נומה ומיקי
אדלשטין הנני להודיעכם כי עלה בידם להשגת אישור מיוחד של כמות מצומצמת של בדיקות כמחווה מיוחדת של משרד הבריאות לטובת הישיבות האמורים להתחיל כבר ביום א' הבעל"ט".

עוד נכתב כי: "בשלב זה ככל הנראה הבדיקות יעשו ללא תשלום באמצעות קופ"ח בקהילה , פר בחור , בקופ"ח במקום מגוריו טרם צאתו לישיבה ".

באשר לשינוע התלמידים לבדיקות, מציינים בוועד הישיבות: "באחריות הנהלת הישיבה לדאוג לשינוע התלמידים בהסעה מאורגנת עד 12 תלמידים בהסעה 20 מקומות עד לפתח הישיבה, תוך שמירת כללי הזהירות בעת הנסיעה עטית מסכה פה אף / קיבולת של עד 50% ממקומות הישיבה בהסעה / פתח אוורור פתוח לאור כל הנסיעה / מיגון הנהג בהפרדה בינו לבין הנוסעים באמצעות מחיצת ניילון".

עוד נכתב כי: "עם קבלת התוצאה השלילית התלמידים הנהלת הישיבה תדאג לאכלס את התלמידים פר סוג קפסולה כפי התוכנית שנקבעה מראש , בקיבולת של עד 50 תלמידים בקבוצה".

בוועד הישיבות ציינו: "במידה ותגיע תוצאה חיובית, על הישיבה לדאוג להעברת התלמיד למח' המחלימים בתוככי הישיבה ולפעול בהמשך בהתאם להנחיות שתקבלו ממרכז השליטה ובקרה של ועד הישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר