"מתחננים להישאר"

מה בחורי הישיבות עושים במלונית הקורונה? • תיעוד מיוחד

שבוע חלף מאז פורסם ב'כיכר' על השעמום שחווים בחורי הישיבות במלונית הקורונה בירושלים, וכעת, הבחורים מדווחים על שינוי דרמטי: "כל ערב יש לנו תוכנית אחרת ומושקעת" • תיעוד (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תוכנית "הקול הבא", במלונית (צילום: דניאל סימן טוב, באדיבות המצלם)

שבוע לפני פתיחת 'זמן אלול', מאות בחורי ישיבה שנדבקו בנגיף ה'קורונה', שוהים בימים אלו במלון 'קיסר' שבירושלים, לאחר הכתבה שפורסמה שבוע שעבר ב'כיכר השבת' על השעמום הרב שהם חווים והמחסור בתעסוקה, היום (חמישי) טוענים הבחורים כי "הכל השתפר להפליא".

"מדובר בשינוי של מאה שמונים מעלות", מתאר אחד הבחורים השוהה במלון 'קיסר'. כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'כיכר השבת', על 200 בחורי ישיבות שנמצאים במלון קיסר, ומאמציהם לקבל תעסוקה לא צלחו ואף נתקלו בקשיים.

וכך מתאר הבחור: "המלון פה נהפך לישיבה ממש. השבוע עזבו פה כ-60 בחורים מישיבת וולפסון ומיד במקומם נכנסו כ-35 בחורים מישיבת 'מן ההר' ועוד בחורים מישיבת 'שערי שמועות' - שכיום הם 120 בחורים מהישיבה במלונית".

הבחורים עושים "מיני חתונה", לבחור שלא יכל לצאת לחתונת אחותו

"בזכותכם", מציין הבחור בהתרגשות, "מרגע פרסום הכתבה, התחילו להגיע אלינו זרם של פניות של אנשים שרצו לבוא ולשמח אותנו וגם פיקוד העורף התגמשו בהרבה".

לדבריו, "מאז, בכל ערב, יש פה תוכנית חוויתית אחרת המותאמת לבחורי ישיבות, היתה תוכנית של תחרות נואמים, של חידות, של קליקרים ושל מוזיקה. זה הרבה יותר מושקע מקעמפ רגיל ישיבתי. מה שמצחיק, שאם בשבוע שעבר כולם רצו לברוח מהמקום, היום, הבחורים מתחננים להישאר".

הוויכוחים הסוערים ב"תחרות הנואמים" על בנימין נתניהו

"בנוסף", ממשיך לתאר הבחור, "אנחנו ממש התגבשנו פה, אנחנו ממש מרגישים פה אחד בשביל השני. היו פה תפילות למען יולדת, עשינו שמח לבחור שאחותו התחתנה והוא לא יכל להשתתף".

וכן, לצד תחרות "הקול הבא", בה הפליאו הבחורים בשירה ונגינה נערך באחד הערבים "תחרות נואמים", בהשתתפות בחורים מישיבות וולפסון, שערי שמועות, עטרת שלמה, נחלת הלווים ועוד. על ההנחייה הופקד אחד הבחורים מישיבת "שערי שמועות" ובצוות השופטים ישבו בחורים מישיבות וולפסון ומיר.

"תחרות הנואמים"
"תחרות הנואמים"
"תחרות הנואמים"

בין היתר דנו הבחורים בכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עלתה לדיון סוגיית שתיית אלכוהול בקרב בחורי ישיבות ונושאים נוספים שעוררו ויכוחים סוערים בקרב המשתתפים.

בסופו של דבר, הבחור שהוכרז כמנצח בתחרות הינו תלמיד ישיבת "שערי שמועות".

הדיון על שתיית אלכוהול ב"תחרות הנואמים"

הבחורים גם ציינו לשבח את חבר מועצת העיר דוד בלומנשטוק, שיזם מעצמו חלק מהפעילות במלונית הקורונה הכוללים: עשרות אטרקציות, הופעות, משחקי שולחן, כיבוד עשיר, ערכות לשבת ומשאיות שמחה.

יצוין, כי המצב בשבוע שעבר היה שונה בתכלית ממה שהוא היום, אחד הבחורים ששהה במקום סיפר ל'כיכר השבת' כי "95% מהבחורים פה הם ללא סמארטפונים, מחשבים או כל אמצעי טכנולוגי אחר. אתם צריכים להבין, מדובר בבין הזמנים וגם לאחר סדרי הלימוד המפוצצים פה, הבחורים רוצים קצת אווירה של בין הזמנים וקצת תעסוקה.

"מה שקורה פה, שבשונה מהמלונות לציבור החילוני שראינו תיעודים משם של מוזיקה ושמחה, לפה אסור להכניס כלום, אפילו ישי ריבו רצה לבוא להופיע פה ולא אישרו לו, אין לנו מושג למה, ניסינו לפנות לליבם של הח"כים החרדים, אך לא זכינו למענה אלא להתעלמות מוחלטת, זה פשוט מחדל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר