החל מיום ראשון

הממשלה אישרה: שוויון בהגבלות בבתי כנסת ובמסעדות

פרסום ראשון: לאחר הזעם החרדי והבטחת פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, הממשלה מאשרת הבוקר את השוואת ההגבלות בבתי הכנסת ובמסעדות • 20 בפנים, 30 בחוץ. במקומות קטנים: עד 10 (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתפללים (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: ממשלת ישראל מאשרת הבוקר (שישי) במשאל טלפוני את השוואת התנאים וההגבלות בבתי הכנסת למסעדות, וזה לאחר ביקורת קשה מצד הציבור החרדי ונציגיו וגרירת רגליים מצד מערכת הבריאות וקבינט הקורונה.

החלטת הממשלה תובא לאישור ועדת החוקה של הכנסת ביום ראשון הקרוב, וככל שלא תתקבל החלטה אחרת התקנות יכנסו לתוקפן בשעה 14:00.

פרופ' רוני גמזו בראיון ראשון למגזר החרדי

פרטי המתווה המלא

בשטח פתוח: ההתקהלות תהיה מותרת עד 30 אנשים. בשטח סגור: עד 80 מ"ר - מותרת התקהלות של עד 10 אנשים.
מעל 80 מ"ר - מותרת התקהלות של עד 20 אנשים.

התפוסה במקום ציבורי או עסקי שאינו בית תפילה או בית אוכל יכולה להיות גם לפי אדם לכל 7 מ"ר (הגבוה מביניהם).
(מקום ציבורי או עסקי הוא כל מקום הפתוח לציבור או עסק, חוץ ממקום שפעילותו נאסרה, בהם - קניון, מוזיאון, שוק, חנויות, עסקים אטרקציות תיירותיות, בריכות, חדרי כושר וכו').

ההגדרה של "אנשים הגרים יחד" תורחב גם למלווה של אדם בעל מוגבלות. כמו כן, בשירות משלוחים, לבקשת אדם בעל מוגבלות תתאפשר הכנסת המשלוח לתוך הבית.

כזכור, כבר בשבוע שעבר הצהיר פרופסור רוני גמזו כי ישווה את התנאים בין בתי הכנסת למסעדות: "ההבדלים בין המסעדות לבתי הכנסת כואבים, אני אשנה את זה, אבל זה ייקח זמן". לדבריו: "אני חושב שבחללים סגורים - אנחנו צריכים לבטא מגבלה שהיא תלויה בגודל המקום. זה נכון גם למסעדות. לא היה חכם לקבוע שעשרה בבית כנסת קטן ועשרה בבית כנסת גדול".

גמזו הוסיף בנושא ואמר: "יש כמה הגדרות שלא מסודרות. השבוע אנחנו נסדר את זה, יגיעו הגדרות מסודרות. לא יהיו יותר ניגודים כאלו. צריך שיהיה קו אחיד בין המסעדות לבתי הכנסת, לא קו שאני לא יכול להסביר אותו, אנחנו מאבדים את הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר