השבת הלכה לעולמה פרופסור רות גביזון

פרופ' רות גביזון שנפטרה בשבת בגיל 75 הייתה אחת ממומחי המשפט הגדולים בישראל. היא לא היססה להביע את עמדותיה שלא תמיד הסתדרו עם עמדות האליטה האקדמית (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רות גביזון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כלת פרס ישראל, פרופ' רות גביזון, הלכה לעולמה השבת בגיל 75. גביזון זכתה בפרס ישראל בתחום חקר המשפטים בשנת 2011. בשנת 2003 זכתה פרופ' גביזון בפרס אמ"ת למדע המשפט וב-2008 בפרס חשין למצוינות במחקר, ובאותה השנה הוענק לה תואר דוקטור כבוד של אוניברסיטת בר אילן.

פרופ' גביזון היא מחשובי החוקרים בתחומי המשפט והחברה, ומחלוצות המאבק למען זכויות האזרח בישראל. היא שימשה כחברת ועדת וינוגרד לחקירת הכשלים במלחמת לבנון השנייה ואף הייתה מועמדת לבית המשפט העליון.

גביזון, תושבת ירושלים, היא ממייסדי "האגודה לזכויות האזרח" ונמנתה עם החוקרים והמורים הבולטים, המקוריים והמשפיעים בתחום המשפט בישראל. היא נחשבה למרצה מבוקשת בארץ ובעולם בתחומים משפטיים וציבוריים ולא היססה להביע את עמדותיה גם כשאלו לא תאמו את עמדות האליטה האקדמית/משפטית.

בנוסף, זכתה גביזון בפרס אביחי, יחד עם הרב יעקב מדן, בעבור חיבור אמנה להסדרת ענייני דת ומדינה בין יהודים בישראל הידוע כמסמך 'גביזון-מדן' שמשמש עד היום כסוג של בסיס לדיונים בנושא דת ומדינה בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר