"מחויבות להסכם"

בדרך לשלום: שיחות טלפון עם איחוד האמירויות

הוסרה חסימת קווי הטלפון מישראל ואפשרות הגלישה באתרים ישראלים, שהיו במשך עשרות שנים באיחוד האמירויות, זאת כחלק מהשלום שהושג. חנך את המהלך: שר החוץ אשכנז (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בעקבות הסכם השלום, הסירה איחוד האמירויות את חסימת השיחות שהיה לו ממדינת ישראל. שיחה ראשונה כבר בוצעה היום (ראשון), על ידי שר החוץ גבי אשכנזי.

פקידים בכירים באמירויות אישרו את הצעד המשמעותי, לאחר שעד כה אתרי האינטרנט בעלי הסיומת CO.IL היו חסומים במדינה ולא ניתן היה לקיים שיחות טלפון בינלאומיות בחיוג ישיר בין המדינות.

דוברת משרד החוץ של האמירויות אף פרסמה הודעה, בה נכתב: "במהלך שיחת הטלפון בין עבדאללה בן זאיד לאשכנזי, השניים הביעו מחויבות ליישום הסכם הנורמליזציה".

מטעמו של שר החוץ גבי אשכנזי נמסר, כי הוא "שוחח היום עם עמיתו שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד. השניים החליטו במשותף על הקמת ערוץ קשר ישיר ביניהם לקראת החתימה על הסכם נורמליזציה בין שתי המדינות, וקבעו להיפגש בקרוב".

בהודעת משרד החוץ של איחוד האמירויות, בעקבות השיחה בין שני שרי החוץ, נמסר על חנוכת קווי תקשורת ישירים בין שתי המדינות.

יהודי המקום בשיחה עם השרה ינקלביץ', לפני מספר ימים (ללא קרדיט)

שר התקשורת, יו"ר סיעת דרך ארץ יועז הנדל, הגיב: "מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימות. הזדמנויות כלכליות רבות יפתחו כעת, וצעדים בוני אמון אלו הם צעד חשוב לקידום האינטרסים של המדינות. סאלם עליכום".

יצוין, כי בעקבות כך הודיעו חברות סלולר ישראליות, בהן פלאפון ופרטנר, כי כבר החל משא ומתן עם מפעילות תקשורת מקומיות באמירויות ובניהול מגעים מתקדמים עמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר