משרד הבריאות מעדכן

אלו המדינות שחזרה מהן לא מחייבת בידוד

אוסטריה, איטליה, בריטניה, גרמניה, יוון, לטביה, ליטא, קנדה וקפריסין - אלו רק חלק מהמדינות שרמת תחלואת הקורונה בהן נמוכה, ולכן כשנוחתים מהן בישראל אין צורך בבידוד (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי חתם היום (ראשון) על צו פטור מבידוד לשבים מעשרים מדינות שהוגדרו כ'ירוקות', בשל תחלואת קורונה נמוכה בהן.

הצו קובע, כי מי שהגיע ב-14 הימים האחרונים או יגיע החל מהיום מהמדינות הללו - ולא שהה גם במדינה אחרת שאינה אחת מאלו - אינו חייב בבידוד, זאת לאור החלטת הממשלה בנושא.

ואלו המדינות הירוקות: אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, הונגריה, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין וקרואטיה.

בתוך כך, משרד הבריאות השיק אתר חדש, בשם תעופה בזמן קורונה, בו ניתן למצוא שאלות ותשובות על תהליך הטיסה, שוגמת מי אינו רשאי לטוס, מי אינו רשאי להיכנס לישראל או לצאת ממנה והאם אנשים המוגדרים כקבוצת סיכון לקורונה מורשים לטוס.

באתר זה אף מופיעות הנחיות לנכנסים וליוצאים ממדינת ישראל בתקופת נגיף קורונה, חובת בידוד והנחיות לביצוע, הגשת בקשה לכניסה לישראל לפני טיסה, הגשת בקשה ליציאה מישראל לפני טיסה ורשימת מדינות אדומות וירוקות.

כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 שעות שלפני הטיסה, והצהרת בריאות. כמו כן, הכניסה לטרמינל הנוסעים תותר רק למחזיקי כרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.

יודגש, כי הצו לפטור מבידוד חל כאמור גם רטרואקטיבית, גם על מי שכבר נחת בארץ וחזר מהמדינות הירוקות במהלך השבועיים האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר