לנחל האסור בכניסה

אבסורד: הזמינו את האמירתים לבקר ב'האסי'

משרד החוץ הישראלי, פרסם אמש לתיירים הפוטנציאליים מאיחוד האמירויות, את האתרים בהם ניתן לבקר בישראל וביניהם, נחל שנסגר לישראלים, ושכח את ירושלים (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
נחל האסי (צילום: שמעון סודרי, צילום אווירי)

לאחר ההתרגשות מההסכם בין איחוד האמירויות והרצון לפתח את התיירות בין שתי המדינות. משרד החוץ הישראלי, פרסם אמש (מוצ"ש) לתיירים הפוטנציאליים מהאיחוד, את האתרים בהם ניתן לבקר בישראל וביניהם, הנחל שנסגר למבקרים ישראלים.

הסכם נירמול היחסים בין ישראל למדינות איחוד האמירויות, גורם כבר לאנשי התיירות של שתי המדינות להכין את עצמם לקראת פתיחת המדינות לתיירות הדדית.

משרד החוץ הישראל, אף פרסם בחשבון הטוויטר שלו, הצעות לתיירים האמורים להגיע מאיחוד האמירויות את האתרים המומלצים והשווים שכדאי לטייל בהם בעת ביקור בישראל.

מחאה בנחל (צילום: שמעון סודרי, צילום אווירי)

אלא שמשרד החוץ, פרסם גם את הנחל השנוי במחלוקת - נחל האסי, הנמצא סמוך לבית שאן - וכרגע סגור לחלוטין אף לתיירים ישראלים, יתרה מזו, במשרד החוץ "שכחו", לציין את ירושלים כאתר תיירות.

בציוץ המדובר נכתב: "הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא היסטורי, כעת אנחנו מחכים לארח את אחינו מהאמירויות בביקורם בישראל".

ביחד עם ההזמנה, אף צורפו ההמלצות בהן; אילת, הגנים הבהאיים בחיפה, חוף הים בתל אביב – ונחל האסי על גדות קיבוץ ניר דוד. כאמור בלי ירושלים ועם מקום הסגור למטיילים.

כזכור, לפני כמה שבועות, ח"כ משה ארבל פנה אל המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, בבקשה לפעול נגד אנשי הקיבוץ המונעים גישה חופשית אל נחל האסי.

"בשבועות האחרונים פורסם כי קיבוץ ניר דוד ממשיך במנהגו הפסול, המנוגד לדין, ומונע כניסת מבקרים לנחל עמל (נחל "האסי") העובר בשטח הקיבוץ. לפני שבוע אף פרסם העיתונאי רועי שרון בדף ה"טוויטר" שלו סרטון מטריד בו נראים שכירי חרב שנשכרו כפי הנראה ע"י הקיבוץ מגרשים באיומים באלימות ובצעקות מבקרים שביקשו להגיע לנחל".

ארבל מזכיר כי "כידוע לא מדובר בתופעה חדשה, כבר בשנת 2010 סגר קיבוץ ניר דוד בניגוד לדין את הכניסה לנחל האסי למי שאינו תושב קיבוץ".

"מדובר במשאב טבע ייחודי ויפהפה אשר אנשי הקיבוץ מבקשים לשמור לעצמם ולא לחלוק עם יתר אזרחי המדינה ועם שכניהם, תושבי העיר בית שאן. בשנת 2016 התחייב הקיבוץ במסגרת הליך משפטי לפעול להקצאת חלק מגדת הנחל לציבור אולם עד היום לא חלה התקדמות ממשית".

עוד מוסיף הח"כ החרדי מסיעת ש"ס כי "מניעת הגישה לשטחים ציבוריים ולאוצרות טבע לאומיים ממשיכה גם כיום, פוגעת בניגוד לדין בחופש התנועה של אזרחי ישראל ובזכותם השווה ליהנות ממשאב הטבע הייחודי, ומנוגדת לקביעת היועץ המשפטי לממשלה כי אין כל סמכות ליישוב למנוע אליו כניסה של תושבי חוץ. קביעה שהועברה ופורסמה במסגרת חוות דעת מחלקת הייעוץ והחקיקה ביחס ליוזמות מקומיות למנוע כניסה ליישובים קטנים בשעת התפרצות מגפת הקורונה".

"אבקשך לפעול בדחיפות ביחס לסמכויות שנטל על עצמו קיבוץ ניר דוד שלא כדין, לרבות הפעלת כוח פיזי נגד מבקרים המבקשים להגיע לנחל האסי, ולהבהיר להנהלת הקיבוץ כי מעשיה מנוגדים לחוק וכי תישקל נקיטת הליכים פליליים אם יישנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר