אחרי ההסכם

נתניהו תוקף את שותפיו: היו מדליפים מידע

ראש הממשלה הסביר מדוע לא שיתף את בני גנץ וגבי אשכנזי בהסכם המתגבש מול איחוד האמירויות: "לשמור על דיסקרטיות, על מנת שלא לאפשר לאיראן לטרפד" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tal Shahar/POOL)

ביקורת רבה נרשמה על ראש הממשלה בנימין נתניהו שכל לא טרח ליידע את שותפיו הקואליציוניים, בני גנץ וגבי אשכנזי, בהסכם המתהווה מול איחוד האמירויות.

בראיון המתפרסם הבוקר (שני) בעיתון ישראל היום מסביר נתניהו: "ליידע אותם? אני עוסק בזה במשך שנים. הם נמצאים פה בסך הכל חודשיים. זה היה הסיכום - לשמור על דיסקרטיות, על מנת שלא לאפשר לאיראן ולאחרים לטרפד את זה".

בתגובה נשאל נתניהו: האם אתה חושב שאשכנזי וגנץ היו מדליפים לאיראן? "לא לאיראן. לא אמרתי שהם ידליפו לאיראן. הם יכולים לדבר באופן לא מבוקר עם מקורבים והאינפורמציה הזאת יכולה לצאת החוצה".

לדברי נתניהו, ההסכם הבשיל "מכיוון שפעלתי לבסס את העוצמה של ישראל - כלכלית, על ידי שוק חופשי ויכולת טכנולוגית, וגם מדינית על ידי שילוב של היכולות הכלכליות והצבאיות שלנו".

"אני חושב שהשוני הגדול במזרח התיכון של היחס של מדינות ערב, בא כתוצאה מההתייצבות שלי נגד הסכם הגרעין עם איראן. נגד התוקפנות של איראן. מדינות רבות באזור ראו בישראל בהנהגתי מדינה שהופכת מאויבת לבעלת ברית חיונית".

נתניהו טען, "במזה"ת עושים שלום עם החזק, לא עושים אותו עם החלש. טיפחתי את העוצמות של ישראל, במדיניות שלי הפכה את ישראל למאוד חזקה. מבחינה כלכלית, חזקה צבאית וטכנולוגית, מעצמת סייבר ועם מעמד בינלאומי חזק. מדינה שמחוזרת על ידי מדינות בכל היבשות. מדינות ערב שמו לב לזה".

הוא מוסיף כי "במיוחד הם שמו לב - ואני יודע את זה מידיעה אישית - להתייצבות התקיפה שלי נגד איראן והנכונות שלי לעמוד מול כל העולם כנגד סכנה שמאיימת גם עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר