בהתאם לסיכום

כתב אישום נגד ארי הרו, עד המדינה בפרשות נתניהו

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ארי הרו בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H גלובל שהיתה בבעלותו • הרו, הוא עד המדינה בפרשות 1000 ו-2000 של ראש הממשלה (ארץ)

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לפני זמן קצר (שני) כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון נגד ארי הרו בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H גלובל שהיתה בבעלותו.

כתב האישום הוגש בהתאם להסכם עד המדינה שנכרת עם הרו בפרשות 1000 ו-2000, בהם מואשם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנוסף, הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה לעורך הדין הראל ארנון, שייצג את הרו וייעץ לו בעניין חברת 3H גלובל, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע בעבירות סיוע לקבלת דבר במרמה והלבנת הון.

על פי כתב האישום וכתב החשדות ארי הרו שימש מינואר 2014 ועד לינואר 2015 כראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כתנאי לכניסתו לתפקיד, התבקש הרו להסדיר את נושא ניגוד העניינים, ולשם כך למכור אחזקותיו ולנתק זיקותיו לחברת 3H Global Ltd .

בעקבות דרישה זו, מכר הרו את החברה לחברו במכירה פיקטיבית למראית עין, כך שתישמר זיקתו של הרו לחברה. לפני עריכת הסדר ניגוד העניינים המציא הרו ליועצת המשפטית במשרד רה"מ את הסכם המכירה, ממנו עולה מצג לפיו הוא ינתק כל זיקה לחברה.

לאחר שחתם הרו על הסדר ניגוד העניינים ולאור המצג שהציג, קיבל הרו את אישור היועצת המשפטית ומשרד המשפטים לכניסה לתפקידו כראש הסגל.

עוד על פי כתב האישום, הרו ביצע פעולות בניגוד עניינים בקשר לפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה ונשיא מדגסקר. הרו סייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו בהצלחתה של H3, ממנה לא ניתק זיקה.

במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו, הוסכם כי הרו יודה בעובדות ויורשע בעבירה המיוחסת לו וכי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700,000 ש"ח.

על פי כתב החשדות שנשלח לארנון הוא שימש כעורך דין במכירה הפיקטיבית וסייע בהוצאתה לפועל, ועל כן הוא חשוד בסיוע לקבלת דבר במרמה. בנוסף, הוא חשוד כי ביצע פעולות ברכוש אסור בהתאם לחוק איסור הלבנת הון, במטרה להסתיר או להסוות את מקורו ואת זהות בעלי הזכויות בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר