פרסום ראשון

ליצמן ניסה להוביל הצבעה נגד התקציב – חבריו התנגדו

במהלך ישיבת יהדות התורה היום, ניסה ליצמן להוביל עמדה לפיה חברי הכנסת יצביעו נגד הצעת התקציב, בשל התנהלות נתניהו סביב תקציב הישיבות וההגבלות בבתי הכנסת (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: Olivier FitoussiFlash90)

פרסום ראשון: יהדות התורה החליטה לאפשר חופש הצבעה על הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב. ההצעה, שהגיש ח"כ צבי האוזר מדרך ארץ, תועלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ולאחר מכן בקריאה שניה ושלישית.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך ישיבת יהדות התורה שהתקיימה היום (שני) ניסה שר השיכון יעקב ליצמן להוביל עמדה לפיה חברי הכנסת יצביעו נגד הצעת התקציב, זאת לטענתו בשל התנהלות רה"מ נתניהו סביב תקציב הישיבות וההגבלות החמורות על בתי הכנסת, עמדתו לא התקבלה.

בישיבה הוחלט כאמור להימנע, מי שיתנגד ככל הנראה להצעת החוק הוא נציג הסיעה המרכזית ח"כ אליהו חסיד.

ביהדות התורה אמרו כי "לעת הזאת הדבר הנכון למדינת ישראל הוא להניח לכל הפחות הצעת תקציב על שולחן הממשלה באופן מיידי. הסבל שנגרם בהיעדר התקציב הוא בלתי מתקבל על הדעת".

סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר בישיבה: "לא השתנה שום דבר, ואנחנו צריכים להמשיך בעמדתנו, תקציב כל כך חשוב משחקים אתו משחק פוליטי, זה לא הזמן למשחקים צריך להתעלות לפתור את הבעיות ולקבל החלטות".

מוקדם יותר היום ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה, את הצעת החוק המבקשת לדחות את המועד האחרון להעברת התקציב במאה ימים של חבר הכנסת צבי האוזר.

בדברי ההסבר נכתב: "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר לאומי כתוצאה מהתפרצות והתפשטות נגיף הקורונה. המשבר מנוהל על-ידי ממשלת אחדות וחירום לאומית שהוקמה בפרט לצורך התמודדות עם השלכות התפרצות המגפה כאמור. מאפייני המשבר והשלכות ארוכות הטווח שלו יצרו אי-ודאות כלכלית מובהקת. על זאת מתווסף אתגר לאומי, בו ישראל עלולה להתמודד לראשונה בחורף הקרוב עם אירוע המשלב התפרצות נגיף הקורונה יחד עם התפרצות נגיף השפעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר